Long time, no see!

Jag är så enormt lycklig!
 
Jag har äntligen börjat hitta mig själv. Jag vet mer och mer vem jag är och vad jag vill. Att äntligen vara nöjd med mig själv och kan njuta av livet! Beslutet att separera och ge mig själv en ärlig chans att hitta mig själv var det bästa jag kunnat gjort! Det var inte rätt mot varken mig själv eller Björn att fortsätta i vårt förhållande när jag inte visste vart jag hade mig själv. Klart att det tillsammans med mycket annat tärde på oss båda.
Det är klart jag då och då saknar att ha någon vid min sida, men jag känner ändå någonstans att jag inte är redo för ett nytt förhållande förens jag har landat ännu mer i vem jag är och vet vart jag är på väg! Dock vet jag att om jag nu skulle träffa någon snart så kommer jag ha så sjukt mycket att ge, så man ska aldrig säga aldrig ;)
 
För bara ett år sen var jag osäker, rädd för att vara själv, brydde mig så sjukt mycket om vad alla andra tyckte och tänkte och vad de ville istället för att lyssna på mig själv, jag levde med svår ångest och kände mig otillräcklig som person och att jag aldrig dög till något eller för någon. Jag hade enormt beslutsångest gällande allt och anpassade mig gärna efter andra och gjorde/valde hellre det de ville än vad jag själv egentligen önskade.
 
Idag är jag en otroligt glad och lycklig person, jag är mer självsäker och känner mig nöjd och stolt över mig själv och det jag gör! Jag känner mig otroligt omtyckt och uppskattad av familjen, vännerna, kollegorna och alla andra runt omkring. Jag älskar att umgås med folk, vill hitta på nya saker, tar egna beslut och gör sånt jag själv vill! Att bara ha sig själv att tänka på är guld värt! Trodde aldrig att jag skulle uppskatta det så mycket som jag faktiskt gör! Tänk att jag till och med idag kan längta efter att få vara själv och bara vara? Det gav mig panik förut, men nu unnar jag gärna mig lite egentid. Ångesten är som bortblåst, vet inte när jag hade det sist? :)
 
 
Jag trivs otroligt bra på Djäkne, mitt underbara hem!
Här kommer och går folk som de vill, vi har ofta  fest och folk som hälsar på :) Härligt!
 
Lite bilder från de senaste helgerna och veckorna!
Vi har varit till Barcelona, varit på brandmannafest, sett Lady Gaga i Globen och mycket, mycket mer! Detta är bara ett litet urval av alla bilder, resten finns på facebook!


 
 
 




 






 
 

Hur går det då med diabetesen och blodsockret i allt festande?
Mitt Hba1c ökar varje gång jag har varit och kollat. Det ligger dock på 63 och är inte någon större fara, men innan sommaren hade jag 51!! Så det är klart att det är en markant ökning. Jag ligger nästan jämt runt 10 eller mer när jag kollar bs. Fick låna en cgm under 4 veckor nu i september, den har alltid hjälpt mig att sänka mitt Hba1c-värde innan, men nu hade det ökat från 60-63 istället.
Vet att jag borde ta hand om mig bättre om man tänker utifrån diabetesen, men just nu tänker jag leva i min lilla bubbla och vara lycklig!
Skulle så gärna vilja prova Freestyle-Libre som har kommit ut på marknade nu! Kanske värt att lägga 1200 kr på i månaden? Allt för en drägligare vardag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0