Uppdatering av diabetes och jobb i juletid!

Jag blir låg flera gånger om dagen och därefter rekyler.. att jag aldrig lär mig att pumpa in lagomt med insulin och inte ta smådoser när jag ser att blodsockret stiger efter tex lunch. Jag som nästan aldrig hade lågt bs innan jag kopplade på mig cgm:en, skärpning Nina!
Idag hade jag en helt okej dag ändå, inga låga och inga höga värden förens NU. Jag glömde ta middagsinsulin och när man äter köttbullar med mos, gräddsås och lingonsylt så stiger ju bs rätt så jävla fort. Ligger som pumpen visar på 18 just nu, men har fått i mig en redig omgång insulin så nu hoppas jag det sjunker.
 
 
Första advent igår! Så himla mysigt med det första tända ljuset, julgardinger och julstjärnor överallt :) Jag älskar julen och allt som har med den att göra. Underbart att ta fram tomtar, byta gardiner, tända ljusen, köpa julklappar mm. Har en euforisk känsla i kroppen hela december!
Första advent firade jag med några pepparkakor och glögg ensam framför en riktigt tjejfilm. Mysigt men hade hellre velat ha sällskap. Varför fira ensam?
 
 
 
 
Arbetsdagen har gått väldigt bra, fick en laptop från jobbet som jag ska ha som administrationsdator hemma utifall det blir mycket jobb, då har jag möjlighet att jobba hemifrån istället för att sitta kvar ensam i skolan på kvällarna.
Tack! :)
Dock känner jag av en förkylning. Är rätt övertygad om att den kommer från min älskade lilla busunge till systerdotter som bara skulle gosa och pussas i lördags då vi sågs. Hon var så snuvig tussan, men full fart på henne ändå såklart! <3


Kommentarer
Karin Svantesson

Hej,

Jag jobbar med ett finskt nystartat bolag som har tagit fram en blodsockermätare med den senaste tekniken. Mätaren lagrar all information i "molnet" och gör det enklare att hålla koll på sin blodsockernivå.

Mätresultaten får du direkt i din dator eller i din mobiltelefon. All data sparas så att du på ett enkelt sätt ska kunna se trender i mätresultaten och lättare kunna hålla en jämn blodsockernivå. De som har testat den nya mätaren har uppnått mycket bra mätresultat.

Blodsockermätaren är väldigt pedagogisk och informationen kan skickas vidare till din diabetesläkare/sjuksköterska/anhörig.

Efter årsskiftet kommer vi att få ca 20 mätare som skall testas. Jag undrar om du skulle vilja vara med i testgruppen? Du får jättegärna kontakta mig för mer information.


Bästa hälsningar

Karin Svantesson, Effektiva Media

2013-12-11 @ 14:17:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0