Familjetid

Efter loppisrundan på lördagen åkte jag till en av mina systrar som bor i Östervåla, där träffade jag flera av mina syskon, syskonbarn, mamma och pappa. :)
 
Mycket trevligt att träffas och eftersom Mia är utbildad massör så bokade jag in en tid på massagebänken, precis som så många andra den dagen. :)
Det var otroligt skönt, men gjorde samtidigt väldigt ont eftersom jag har så spända muskler i benen samt muskelknutar mm i ryggen. Jag har ju som sagt problem med benen när jag promenerar. De första kilometrarna gör så fruktansvärt ont att jag måste stanna till, stretcha och vila benen för att de ska sluta krampa. Så otroligt irriterande och det förstör hela promenaden då man vill hålla ett högt tempo.
Som igår, det tog mig 25 min att gå 2 km! Va fan?! Jag vet att många andra diabetiker också har problem med detta, det skrivs om det ibland på forum och liknande. Men jag vet inte riktigt vad man kan göra åt det onda?
 
Mia masserade och hjälpte mig att sträcka ut musklerna i benen, sen gav hon mig förslag på stretchövningar som jag bör göra varje dag, allara helst de dagar jag promenerar mm.
 
Efter massagen så badade vi i Jennie och Björns nya pool där det var 22 grader varmt (kallt).Tur att det inte är några problem att bada med cgm:en, annars skulle jag vägra ha den över sommaren! Däremot så badar jag aldrig med pumpen ikopplad. Den ska vara vattentät men på sjukhuset sa de till mig att den endast är garanterad vattentät när man får den, sen vet man ju aldrig vilka sprickor eller annat som kan uppstå efter man råkat tappa den i golvet eller likande. Under denna badstund steg bs till skyarna och jag hade jättesvårt att få ner det.
Under kvällen åt vi grillat, drack lite öl och åt efterrätt. Mitt bs låg då konstant mellan 13-20 hela kvällen, trots insulinet som jag pumpade in med jämna mellanrum.
När vi skulle fika låg jag på 20 i bs. Jag tänkte hoppa över men sen så tog jag kaffe och en liten bit av kakan i alla fall. Jag hatar att känna mig sjuk och utanför!
 
Filip trivs som fisken i vattnet!
 
"Mamma brukar busa med mig, hon får mig att sträcka upp armarna precis som hon..."
 
"..och när jag gör det så skyndar hon sig att kittla mig under armarna! Då skrattar jag så jag kiknar!"
 
Mor och dotter <3
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0