Är huvudet dumt får kroppen lida

Varför ska det vara så förbaskat svårt att skärpa sig när det gäller blodsockertagning och att byta allt som behövs till pumpen i tid? Igår var jag inte särskilt observant och därför får jag skylla mig själv att det blev som det blev.
 
När jag gick och la mig vid 00 så kollade jag bs, första gången på 9 timmar, det låg på 21.8!
Jag trodde helt klart att det berodde på Maxmålet som jag åt kl 20 till middag, fettet fördröjer ju bshöjningen så jag var helt övertygad om att det var orsaken. Dock hade jag en tanke på att det var några dagar sen jag bytte injektionsställe och det kan ha blivit dåligt så insulinet inte kommer fram ordentligt. Men eftersom jag skulle sova så ville jag inte byta just då. Jag tog 5 enheter och efter en timme hade bs gått ner till 20.1, skönt tänkte jag och somnade i tro om att det var på väg neråt.
 
Sen vaknade jag på den underbara siffran 22.4 imorse! Med illamående och huvudvärk som hette duga..
Det var alltså injektionsstället som var för gammalt och inte fyllde sin funktion helt enkelt. Kollade ketoner, vilket visade en liten ynka höjning, tack och lov att det inte var mer. Det väntade nämligen en viktig planeringsdag på jobbet där det gällde att vara skärpt, i början trodde jag att hela huvudet skulle sprängas och ögonen ploppa ut, men jag hade tur och mådde bättre efter några timmar... ;)
Sen gick arbetsdagen i en rasande fart och jag fick mycket gjort och dessutom mycket beröm från chefen! Åh vad det känns bra!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0