Blodsockerfall

Äntligen helg! Den är så efterlängtad :)
Sovmorgonen som väntar är oerhört välkommen!!
 
Idag råkade jag ut för något läskigt. När jag åkte från jobbet kände jag mig hög, kollade bs som visade 18!
Jag tog några enheter insulin och åkte till mataffären. När jag kom hem ca 1½ timme senare kände jag mig så fruktansvärt konstig. Jag var svag i kroppen och kände mig yr. Kände mig låg men trodde det var helt omöjligt eftersom jag var så hög för inte så längesen. Jag kommer ihåg att när jag tänkte på saker kring jobbet så fick jag inte i hop det, mina tankar stämde inte och hade någon sagt hej till mig hade jag knappt förstått att man skulle säga hej tillbaka. Alltså det är så svårt att förklara hur hjärnan fungerar när man är låg, den kopplar inte som normalt!
När jag iaf satte mig på huk för att sätta i laddaren i mobilen så trodde jag att jag skulle svimma. Tog tag i bordet och försökte verkligen skärpa till mig att vakna. Då tog jag ett bs som visade på 3.2!
Jag drack stark saft och åt några chokladbitar som jag lyckades få tag innan jag la mig i sängen. På bara någon minut så var jag toksvettig som om jag hade sprungit ett marathon och hjärtat hamrade på. Det svartnade för ögonen och då kände jag paniken komma. Jag hade nämligen kollat hur mycket insulin jag hade kvar i kroppen och det visade på typ 1.24 enheter, bara vetskapen om att jag hade så mycket i kroppen som fortsatte att sänka mitt bs gjorde att jag blev jävligt rädd.
 
Det var ett tag sen jag kände mig så fruktansvärt dålig när jag fått känning medans jag varit vaken.
När man vaknar mitt i natten och är låg, då är alltid känslan och fruktansvärda paniken densamma. Men när man är vaken så brukar man ju ha en hint om att bs är påväg ner och oftast hinner man göra något åt det i ett ganska tidigt stadie. Nu kom det lika fort som att man skulle ha sprungit in i väggen.
 
Diabetes is a bitch.
 


Kommentarer
Camilla Melin

Det är riktigt obehagligt när man blir sådär "avtrubbad" att man inte kan tänka normalt. Ett väldigt knepigt tillstånd! Hoppas du mår bättre nu och slipper en jobbig rekyl. Ta hand om dig och vila mkt nu :)

Svar: Tack så mycket, det ska jag göra vännen :)
Nina

2014-01-17 @ 20:33:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0