Ett äventyr i sig..

FIlmen igår var helt i min smak! Det var inte bara jag som älskade skämten, hela salongen satt och gapskrattade under filmens gång ;)
 
 
 
Innan bion åt vi middag på Jalla Jalla på stan. Även fast maten var uppäten sen länge så satt vi kvar och pratade i mer än en timme till. Sen gick vi iväg och köpte godis mm. Det gick inte riktigt som planerat igår, men jag får helt och hållet skylla mig själv för mina val. Jag hade tänkt att bara äta popcorn och dricka vatten på bion för att skippa den rejäla blodsockerhöjningen, men eftersom Gisela skulle ha godis så hakade jag på och skulle bara köpa en "liten" påse. Det blev dock rätt mycket och det åts en hel del till filmen.
 
Innan jag åkte till stan vid ca 17 tiden, larmade pumpen att det var 20 E insulin kvar, men eftersom jag hade lite bråttom och visste att jag gör av med ca 30-35 enheter/dygn så skulle det inte vara någon fara. Därför tänkte jag äta sallad och just dricka vatten och bara äta popcorn under kvällen så att insulinet skulle räcka.
Salladen och lightläsk till middagen fixade jag och tog 1.5 e insulin, låg på 8 i bs innan och 8 i bs efteråt.
Men när bion drog igång hade jag endast 10 enheter kvar i pumpen. Jag visste att det skulle dröja ca 3 h innan jag var hemma igen, jag hade ca 1 e/timmen på basal så 3 e skule slukas bara av det. jag tog 5 e insulin till godiset och hoppades att det skulle räcka en bit på vägen. Men nej. När vi kom ut ur salongen låg jag på 20 i bs och hade 2 eheter kvar i pumpen. Jag tog 1 e till och lät en vara kvar eftersom jag visste att den skulle räcka en timme till.
 
Varken jag eller Gisela hade extra sprutor eller insulin med oss och eftersom vi har olika pumpar med olika injektionsset så kunde jag inte koppla på mig hennes pump och ta en dos. Men istället för att Gisela skulle åka buss så skjutsade jag hem henne och fick låna engångssprutor och en flaska insulin av henne. Jag tog 4 enheter på plats och sen åkte jag hem efter ett tag. När jag kom hem låg jag på 6.4 i bs :)
 
 
 
Alltså dessa sprutor, det är sån nostalgi för mig! Det var, som säkert för många andra också, mina första sprutor! Jag hade dessa tills jag fick pennor att ha ampuller med insulin i. Innan dess hade jag dessa och fick dra upp insulin ur flaskor. På kvällen skulle det blandas snabb och långtidsvärkande fick man dra upp ur två flaskor... åh vilka minnen!
 
En sak är säker, jag blev inte ett dugg sugen på att gå tillbaka till sprutor, älskar pump!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0