Fel dygnsrytm

Hur i hela friden ska jag kunna vända denna galna dygnsrytm som den långa ledigheten har medfört?!
Jag som är morgonmänniska har förvandlats till nattuggla, jag lägger mig mellan 2-3 på natten och kliver inte upp förens efter 12.
 
Detta påvärkar såklat mitt bs. Dels att man äter något långt in på natten och att morgondosen kickar igång vid ca 6.30 och jag går upp långt senare. Jag har ingen ledighetsprofil på pumpen utan kör samma som när jag jobbar. Vi såg på cgm kurvan att jag hade fått lägre bs under dagarna men att det hade blivit högre på nätterna istället. Men vi ökade inte basalen på natten eftersom ledigheten snart är slut och då kommer förhoppningsvis värdena bli bra när jag kommit in i vardagen igen.
Det värsta jag vet är att mixtra med nattdosen, tyker det är så jävla läskigt eftersom det är mycket som kan hända när man sover. Fy fan för låga värden, tänk om man inte vaknar i tid?!
 
 
Sov jättedåligt inatt av många orsaker, sen var jag tvungen att gå upp 8.30 för jag skulle gå över till syrran och färga slingor på henne. Kände mig död och tog till min kompis Kaffe, en riktigt uppiggande vän! Nu ska jag göra mig iordning för att möta upp min andra syster på Gränby, jag hann aldrig förbi där i lördags så nu vill jag spana in (det lilla som finns kvar?) på rean.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0