Resumé av veckan som gått!

På de 9 dagar som gått sen jag skrev sist har jag hunnit med att:
 
* Fira jul hemma med min familj! :) Alltid lika mysigt att träffa alla och vi tiitade bland annat på Kalle Ankas jul, åt god mat, fikade, öppnade julklappar samt spelade biljard och kort in på natten. Lilla Maja sov i resesängen bredvid min och Björns säng. Hon sov från kvällen till kl 8 på morgonen! Då var vi upp, gjorde välling och bytte bjöja, sen mös vi i min säng tills hon somnade om och vi vaknade 9.30 :) Älskade unge!
Mina julklappar: Örhängen, LCC schampo och balsam, boken Economista, 8 st dessert/drinkglas, En påse med Glögg, glöggmuggar, te, tesilar mm, vinglas, fotoalmanacka på Maja mm.
 
 
 
 
 

 
 
*Juldagen spenderades först och främst hemma i Gåvastbo, på em/kväll åkte vi till Månkarbo och sen hade vi filmkväll och drack drinkar ur mina fina glas jag fick av Björn :)
 
*Annandag jul åkte vi varsin bil upp till Hälsingland för att fira jul med Björns familj. Jag ville följa med upp men visste inte när jag ville åka hem så därför var det bäst med varsin bil. Vi åt god mat, umgicks. öppnade paket och när de flesta åkt hem till sitt stannade jag och Björn kvar hos hans syster och kollade på film och drack goda drinkar och likör. Vi sov kvar där.
 
*Den 27:e åkte vi till Sundsvall och besökte deras badhus med Björns syster och familj. Vi var där några timmar och Björn, Kristina och Jonathan provade på att surfa! Kul grej som jag också ville prova men jag vågade inte eftersom jag hade den stora cgm:knappen på och var rädd att jag skulle slå i den eller att den skulle lossna =/ Alla tre sa att det gjorde lite ont när man ramlade av surfingbrädan och ner på underlaget och de hade blåmärken allihop efteråt,
Jag vågade inte bada med pumpen på eftersom jag inte hade några sprutor med mig överhuvudtaget till Hälsingland, de hade jag glömt hemma Jag vågade inte riskera att det skulle hända något med pumpen i vattnet. Men jag hade bs mellan 7-10 under hela badtiden, men efteråt sköt det i höjden och var svårt att få ner!
Efter Sundsvall åkte vi hem till Hassela och sov där.
 
*Den 28:e. Vi umgicks med Björns pappa och Birgitta under dagen, sen åt vi ute och hälsade på Birgittas mamma innan det var dags för mig att åka hem.
Det var tungt att åka hem själv och lämna dem där uppe, men jag är glad över all tid som jag fått tillsammans med Björns familj och är tacksam över att vi fortfarande har bra kontakt,
Jag laddade upp med druvsocker och var helspänd över hur bs skulle vara under resan hem. Jag var helt ensam och skulle köra 3 timmar på E4:an. En gång när jag körde hem den vägen fick jag lågt bs och var tvungen att köra tills vi kom till första avtagsvägen för att kunna hämta druvsockret bak i bilen. Vansinnigt läskigt tyckte jag, tänk om jag hade kört ihjäl någon!
Blodsockre låg iaf stabilt mellan 5-13 under resan hem, tack och lov :)
 
*Den 29:e. Dagen före min födelsedag! :) Jag åkte till Uppsala för att möta upp min syster, vi åkte tillsammans till en av hennes kompisar för att göra naglar! Jag fick det som present av familjen och jag är supernöjd. Dessa kommer hålla i ca 3 veckor sen ska jag avgöra om jag vill bygga nya eller ta bort dem. Björn kom hem på kvällen och jag förberedde inför den stora dagen....
 
 
*Den 30 december och min 24 årsdag! :) Firades tillsammans med vänner och familj. Tack snälla för alla fina presenter och trevligt sällskap.=) Vi åt älgstek med potatis, sås och gele samt sallad, så underbart gott!
Till efterrätt serverade jag bland annat en väldigt god kompott i glas! Jag hade digestivekex i botten, lite vanilj/citrus kesella uppepå, egen jorgubbssås, färska jordgubbar samt lite choklad på toppen! Så gott! :) Sen bjöd jag på andra hembakta kakor till kaffet också :)
I present fick jag bokhyllor, cake eyliner med pensel, en kofta från Gina Tricot, presentkort på IKEA och handels, cider, lotter, örhängen, hårklämmor mm.
 
Kolla in bilden längst ner, det är mitt bs under hela dagen, sjukt bra! :)
 
 
 
 
 
*Nyårsafton firades hemma hos kompisar här i Månkarbo, vi var ca 20 personer med vuxna och barn :)
Det bjöds på underbart goda snittar och välkomstdrink till förrätt, sen oxfilé med tillbehör till varmrätt och sen cheesecake med daim till efterrätt :) Allt var jättegott och jag lovar att man var mätt när man gick hem ;) Det dracks goda drinkar, cider och öl under kvällen och strax innan 1 drog vi oss hemåt, nöjda och belåtna :)

 
Hoppas ni alla får ett underbart 2014! Gott nytt år!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0