Söndag

Rätt lugn dag så här långt, skönt för då är jag mer än redo att kasta mig in i arbetsveckan som väntar :)

Jag gick upp strax innan 10 för att dricka saft, vaknade nämligen på 3.4 i bs. Sen gick jag och la mig i sängen igen medans kroppen återhämtade sig. Sen åt jag en god frukost i soffan med en bok. Jag köpte två böcker av Viveca Sten, hon som skriver om morden i Sandhamn, på Mickelsmäss förra året. De böckerna är så bra, älskar dem!
Eftersom jag planerade att ta en promenad efter frukosten så tog jag mindre insullin, men så fastnade jag lite väl länge i soffan och glömde bort tiden. När jag väl tog mig ut på promenaden hade bs stigit till nästan 17.. Suck, jag + diabetes och planering, vilket skämt!
Jag tog två enheter och lät pumpen gå på vanlig basaldos under den 4 km långa promenad med min syster Anna i snöblåsten. När jag kom hem låg jag på 3 i bs så det var bara till att dricka saft igen och ta det lugnt en stund. Nu har jag precis tagit mig en varm kopp kaffe och ätit två knäckemackor till. Nu får fanimig de dåliga blodsockervärdena vara väck för dagen! =)
 
 
Tror jag ska hänga i soffan ett tag till....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0