Första besöket

Idag kom Björn och hälsade på mig för första gången i lägenheten. Ulla, Krister, mamma och pappa kom också på middag och fika. Jag bjöd på matig sallad till kyckling, det fanns allt möjligt gott i salladen och eftersom jag inte hade någon pasta så krävdes det inte något insulin i stort sett alls till måltiden. Tog lite till bönorna som fanns i men sen inget mer. Däremot krävde efterrätten lite extra insulin.. ;)
Det var trevligt att ha dem här allesammans och jag fick fina dukar och en blomma i en härlig kopp! :)
 
 
 
Tankarna snurrade, minnen kom upp och jag blev lite sentimental och känner en viss saknad när man tittar på bilder på tiden som gått och människor man en gång var nära.
 
Livet har sin gång, man ska vara tacksam för det som varit och glädjas åt framtiden vad den än har att ge!



Idag har jag jobbat mitt 4:e pass sedan semestern. Jag öppnade och började kl 7. I mitt nya schema kommer vi rulla på schema för måndagar och fredagar, sen kommer jag ha fasta tider tis-tors. Detta innebär att jag öppnar var 5:e vecka på måndagar och fredagar samt varje torsdag. Jag kan inte ens minnas när jag hade en 15 dag på shcemat senast! Ska bli underbart att prova detta! :)
 
I och med jobb och rutiner på dagarna så har jag blivit enormt insulinkänslig igen, blir låg titt som tätt vilket inte har hänt på jag vet inte när?? Semestern har inneburit många höga värden för min del.. Men nu är det tydligen ändring på det :) Skönt att det börjar ordna upp sig, men måste nog ge det några veckor innan jag hittar balansen. Vi får se hur det nya schemat påvärkar blodsockret också, spännande att se :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0