Utgång på nation!

Förra veckan var jag och Karin ut på nation, första gången för min del! :)
Först gick vi och åt middag på Wermlandskällaren. Vi åt natchotallrik och drack glutenfri öl för 79 kr, billigt och bra ;) Efter det gick vi vidare till Stocken och drack drinkar och dansade till midnatt, sen var det dags att ta sig hem och sova, jag skulle trots allt jobba på fredagen. Det var riktigt kul, äntligen fick jag gå på nation! :D
På vägen hem cyklade vi en liten omväg för att leta efter Karins bygghjälm som kom bort för två veckor sen när hela gänget drog ner för på stan efter förfesten hos oss. Helt sjukt, men vi hittade den! Men historien bakom den försvunna hjälmen håller vi nog för oss själva ;) haha...
 
 
 
 

 
I lördags var jag först ner på stan och shoppade lite. Sen på kvällen gjorde jag mig iordning och drog iväg på förfest med Johannes, Matte och Rikard. Spårad kväll! ^^ Vi drack drinkar, spelade olika ölspel, färgade Rikards hår mm. Sen drog vi vidare ner på stan och till Norrlands nation! Sjukt mycket folk och jag lyckades smita in med min fickplunta i väskan ;) När jag hade visat upp mitt kårleg, betalat inträde och hade gått förbi vakten så ropade han att jag skulle komma tillbaka eftersom han hade glömt kolla i min väska efter alkohol, jag hade inte hunnit stänga den eftersom jag höll på att lägga ner plånboken i den så pluntan var helt synlig. Jäkla skit tänkte jag, men sa bara ja men självklart ska du kolla och räckte fram väskan åt honom. Han tog emot den och hade fortsatt ögonkontakt med mig eftersom han pratade med mig samtidigt som han kände på väskan, hade han bara tittat ner i den så hade han sett pluntan, men han klämde bara på den och sa att jag kunde gå in. Haha, vilken jävla tur! ;)
Väl inne på nationen så var vi runt på alla dansgolv och släppte loss totalt, så sjukt kul kväll med härliga människor!
 
 
 
 
 
 
 
Det enda tråkiga var att jag hela kvällen låg på 25 i bs och pumpade därefter in insulin flera gånger (för en gångs skull var jag duktig och kom ihåg att ta insulin). Sent under natten när vi var på dansgolvet fick jag lite panik då jag kände av hjärtklappning, fick synrubbningar och det kändes som att jag hade sprungit ett maraton. Johannes fick leda mig ut från dansgolvet och jag kollade bs som då visade 3.6. Tog ett halvt paket druvsocker på en gång och så gick vi till Max för att äta. Glömde ta insulin till maten men väl hemma och ca 1 tim efter vi ätit låg mitt bs på 8. Jag hade ställt larm på mobilen så att de skulle ringa med 1½ timmes mellanrum hela natten fram till 8 på morgon för att jag skulle ta bs. Johannes sov på madrass nedanför min säng så han skulle ha koll på mig under natten och hjälpa mig om jag skulle bli låg. Bs var på 10 hela natten rakt igenom, helt galet. Och detta trots att jag inte tog något insulin till maten på Max.
 
Jag vill verkligen inte sova själv när jag har druckit. Det är tom jobbigt när jag är nykter! Kommer jag att vakna om jag får riktigt lågt blodsocker? Kommer jag vakna av riktigt högt blodsocker utifall pumpnålen krånglar och jag får  insulinbrist? Kommer jag att klara av att hämta något sött om jag vaknar och är jättelåg? Klart oron alltid finns där, men som sagt, oron är störst efter en utekväll eller träning.
Det pratas om att jag är oansvarig. Ja det kanske jag är. Men jag kommer fortfarande välja att festa och umgås med mina vänner eftersom jag har den tiden i livet som jag tycker det är otroligt kul och det är vad jag vill göra. Och jag frågar hellre om hjälp av andra och ber dem ha lite extra koll på mig när vi är ute, än att vara stolt och tro att jag kan klara mig på egen hand. Men bara för att jag ber om hjälp om extra koll så släpper jag ju inte allt ansvar själv och litar på att alla andra ska ordna allt och ha koll åt mig. För min  del är det skönt att veta att jag inte är ensam och att det finns någon att luta mig mot om det skulle vara något.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0