Fyra brudar på vift till Ullared!

Den 11 juli åkte jag, Gisela, Madde och Sara till Ullared! :D
Den bästa resan den här sommaren, helt klart! Så roligt som vi hade det, oslagbart!
 
Vi bilade ner med Maddes pappas bil. Vi stannade till strax efter att vi korsat Göta kanal för att äta middag. Vi hamnade på en pizzeria som hade glutenfria alternativ vilket jag och Gisela tyckte var riktigt kul! Provade en kombibolus på pumpen, tog 8 enheter totalt men uppdelat på 2 timmar, 6 enheter på en gång samt den 2 resterande uppdelat på 2 timmar. Hade bs på 10 innan och 10 efter två timmar. Sen bar det iväg upp till 15 innan jag pyttsade i mer insulin och fick ner det till en schyst nivå.
 
Vi kom fram till vårt B&B runt 22 snåret. Det var inrett med gammeldags stil och vi blev lite rädda för en ruggig docka nedanför trappen samt alla tomma gamla barnvagnar som stod placerade lite här och var ;)
Vi packade upp på vårt rum på övervåningen och bäddade sängarna, vi låg och snackade ett bra tag innan vi skulle sova och det hela kändes som när man var på läger som liten ;) Tanken var att vi skulle vara på Ullared kl 7 dagen efter då de öppnade. Jag och Gisela kunde inte somna, kändes som natten innan julafton, så spänd på vad som väntade haha! 02.45 tittade jag på klockan sista gången, sen ringde den 6.00.. Fy vad trött jag var men det var bara att ta sig upp :)
 
 
 
 
Vårt B&B låg 2 min gångväg från Ullared. Vi åt frukost på deras resturang, vi fick även där glutenfria alternativ till hela sortimentet, så himla bra! Efter det tog det galna shoppandet vid, vi var där i 10 timmar!
Vi pausade en gång för sen lunch på Salladsbaren vid 14.30, sen var det bara till att shoppa vidare. Så himla mycket fint och roligt jag hittade! Ångrar inte ett enda köp! Mitt blodsocker låg på 10-20 hela tiden, trots minimalt med mat och extra insulin, likadant för Gisela. Tror det beror på hela situationen, man är uppspelt och uppe i varv hela tiden och då spelar det ingen roll hur mycket insulin man tar, kroppen tar inte upp det iaf.
 
På kvällen då vi tagit oss tillbaka till B&B åt vi middag och sen spelade vi kort och umgicks hela kvällen med en varsin godispåse i högsta hugg! För jo, vi åt godis trots våra bs på 10-15, vi är inte mer än människor.
 
 
 
Dagen efter åt vi som vanligt frukost på Ullareds restaurang innan shoppingen drog igång. Den här gången började vi på heminredningen vilket var tur, det blev smockat med folk eftersom det regnade och de började vid kläderna mm så vi hann gå i godan ro och plocka på oss det vi ville ha medans de trängdes i början vid ingången :) Vid 13 tiden tog vi oss till bilen och började lasta bilen med alla inköp och packning som vi hade. Herregud vilken pers! Vi fick med nöd och näppe igen takboxen och vi satt som packade sillar i bilen, det var ingen skön resa hem ;) Detta var mina inköp och de täckte halva vardagsrummet, tänk då att det var 3 stycken till... ;) haha!
 
 
Tack underbara tjejer för denna resa, guld värd!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0