Det här med att ta sig i kragen...

Jag har ju för sjutton köpt ett årskort på Friskis och Svettis för 3000 spänn, dags att få valuta för pengarna!
Jag har helt klart legat på latsidan gällande träningen. Tanken var, när jag köpte kortet, att jag och Karin skulle gymma och gå på olika pass tillsammans. Men det har sällan blivit att vi kunnat gå samtidigt, det är alltid någon som har något annat planerat, jobb eller plugg är i vägen, och har inte den ena varit förkyld och hänging så har den andre varit det.. =/
 
Det är alltid sjukt mycket folk på det Friskis som ligger på väderkvarnsgatan, det närmast mig. Därför har jag känt mig lite obekväm och osäker på vart jag ska ta vägen på gymmet när jag går själv, många maskiner är upptagna och det är mycket folk överallt. Eftersom vi inte har kommit fram till några speciella träningsrutiner gällande de olika muskelgrupperna känns det lite jobbigt att gå runt där ensam.
 
Men igår gick jag till gymmet trots att Karin inte skulle med. Jag tänkte att jag kör kondition när inte hon är med så kan jag/vi lägga upp ett program för hur vi ska träna de olika muskelgrupperna när hon är med. Jag käkade två knäckemackor och åt en liten yoghurt innan jag gick dit. Hade bs på 14 och 3 enheter insulin i kroppen när jag startade. Körde 20 min crosstrainer, 5 min rodd, sen tränade jag lite rygg också innan jag gick hem och körde mage (det var fullt med folk på mattan så det var smidigast att gå hem). När jag kom hem hade jag bs på 6! :)
 
Idag skulle Karin ha hängt med mig på ett danspass på Friskis, men hon behövde plugga så jag fick gå själv. Jag har aldrig velat gå på pass själv eftersom jag skäms över att ta med mig saftflaskan, blodsockermätaren och pumpen in i salen. Ni andra kanske låter allt vara kvar i omklädningsrummet? Men jag känner att det är drygt att lämna passet för att gå och ta bs och/eller dricka saft så jag släpar med mig allt in.
Det jag tycker är jobbigt är allas undrande blickar och jag känner mig mer sjuk än någonsin. Men jag blev glatt överraskad då ingen verkade bry sig! :) Jag tog bs 2 ggr under passet och det visade 7 båda gångerna!
 
Före: 6.1
Under: 7.2
Under: 7.4
Efter: 7.3
När jag kom hem: 9.1
 
Så lycklig! Har inte haft såna här bra värden på länge! :) Känner mig taggad på att träna vidare, hoppas det kommer några fler roliga pass i veckan som jag kan boka in mig på!
 


Kommentarer
Lina

Jag släpar med allt in. Väska och hela köret, så slipper jag bry mig om att folk ser vilka grejer det är jag behöver i den :)

Svar: Jag tänkte också göra det först, men sen plockade jag ur allt iaf. Kanske provar att ta med hela väskan nästa gång :)
Nina

2014-10-22 @ 20:05:41
URL: http://linafina.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0