1:a December och första skoterturen

 
Julmånaden är här! :)
Jag älskar julen, den bästa högtiden på hela året! Och snö har vi fått. Det har kommit hur mycket som helst under de senaste dagarna. Underbart och mysigt, lagom till första advent! :)
 
Jag började med att byta till julgardiner och sätta upp julstjärnor och ljusstakar i fönsterna i köket, vardagsrummet och i sovrummet. Sen har jag bytt ut och ställt fram en del ljuslyktor och plockat fram en del tomtar. :)
När jag var liten julpyntade vi ofta dagen före julafton. Vi satte ju självklart upp ljusstakar och sånt till advent, men just tomtar och annat julpynt väntade vi väldigt länge med. Numera vill jag nog sätta upp allt redan till första advent. Dels för att ha det gjort och dels för att kunna njuta av dem längre och hinna bygga upp en förväntan inför julen. :)
 
 
Idag tog jag och Björn en liten skotertur till grustaget. Vi mötte upp Therese, Fredrik och Melwin där som hade planer på att grilla :) Vi drack lite glögg, fikade och grillade. Gott och mysigt :) Perfekt väder, lagomt kallt och ingen blåst + sol!
 
Lite bilder från dagen! :)
  
      
 
    
 
 
Mitt bs idag har varit ungefär så här:
Vaknade på 5, hann bli låg innan frukost.
Planerade att ta en promenad efter frukosten så jag tog mindre insulin så att jag inte skulle bli låg på vägen.
Men promenaden blev inställd eftersom vi åkte till grustaget istället = högt bs eftersom jag tagit för lite insulin.
Sen åt vi där borta och jag pumpade in enhet efter enhet. Låg på 11 när jag kom hem och var riktigt trött. Men efter ett tag gick jag på promenaden som skulle blivit av i morse, blev låg och fick ta druvsocker när jag kommit halvvägs ungefär. Sen har jag hunnit upp till 12 i bs och har inte tagit nått mer prov efter det och middagen.
Undrar vad jag ligger på nu?
 
Jag och Björn har slappat i soffan och kollat på Dexter, skitbra serie!
Vi tänkte slå igång en Johan Falk film men vi väntar en stund eftersom mamma och pappa ringde och frågade om de fick hälsa på, självklart! Så när de kommer blir det nog lite filmmys och säkert kaffe :)
 
Ha en bra lördagkväll allla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0