Äntligen dags för ett besök på akademiska!

Just nu är det mycket på jobbet och det påverkar såklart blodsockret. Jag känner att jag inte riktigt har koll på läget, varken på jobbet eller på min diabetes. Det känns jobbigt att inte ha kontrollen!
 
Men imorgon ska jag äntligen få KONTROLL över mitt liv! Jag ska till Akademiska sjukhuset till min sjuksköterska som är toppen! :) Hon ska hjälpa mig att sätta igång en ny insulinpump, en med cgm mätare! Jag ska få låna den fram till i januari nångång. Suvuränt!
Den kommer att visa mitt bs direkt i pumpen, utan att jag behöver ta blodprov i fingret. Jag kommer säkerligen få ta några prov i fingret varje dag för att säkerställa att den visar rätt bs, men det är säkerligen inte lika många som jag tar just nu. Skönt! :)
Jag ska berätta mer om den imorgon då jag själv har fått mer info. Det ska bli så spännande och bara känslan av att få kontroll får det att spritta i hela kroppen! Herregud, som ett barn på julafton!
 
Den här cgm mätningen kommer säkerligen att underlätta för mig på jobbet. Tänk att kunna se bs hela tiden och kunna förhindra toppar och dalar! Jag hoppas att detta kan göra att mycket av min trötthet försvinner. Det lär jag utvärdera sen när det är slut på lånetiden!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0