Bs höjning och sänkning

Jag är fortfarande sjuk, herregud vad det håller i sig!
Sen två dagar tillbaka så har jag bara 37 i temp om jag inte gör något speciellt. Men så fort jag börjar röra på mig så får jag 38 direkt. Plus att jag vaknade med en himmelsk snuva och halsont. Tror bestämt att jag kommer vara sjuk över julen också.
 
Blodsockret har åkt upp och ner som en bergochdalbana under dessa dagar. Det är jättesvårt att veta hur mycket insulin min kropp behöver just nu under infektionstiden. Men jag gör mitt bästa :)
 
Björn åkte till Hassela igår för att lämna skotern. Om han inte gjorde det nu skulle vi inte kunna få upp den till jul eftersom kärran behövs i Tierp under mellandagarna. Mamma och pappa var hem till mig på kvällen och höll mig sällskap, trevligt! :) Vi åt varma mackor bland annat, gott! Men oj vad det ställde till det för bs.

Det höjdes till 22 innan jag skulle lägga mig och jag pumpade in bra mycket insulin. Det som är svårt och lite obehagligt med detta är att man pumpar in insulin som bara sjutton för att få ner bs, precis innan man ska lägga sig. Så bs kommer att sjunka, medans du sover. Frågan är om du vaknar om det blir för lågt?
Det var extra jobbigt igår eftersom Björn inte sov hemma. Vem ska då upptäcka och hjälpa mig om jag nästan hamnar i koma?
Det var bara att ställa klockan upprepade ggr och kolla till sockret under natten,¨Det är skönt nu när man bara kan trycka på en knapp på pumpen och direkt se vad sockret är + om det är stabilt eller håller på att stiga eller sjunka!'
Sänkningen gick bra, kl 6 låg jag på 6.1 igen. Skönt!
Sen vaknade jag kl 9 av att pumpen varnade för lågt bs. Så det var bara att kliva upp och dricka lite saft.
 
Nu ska jag göra frukost och sen fortsätta plöja igenom Skärgårdsdoktorn ett tag till innan det är dags att göra sig iordning för kalas i Östervåla.
 


Kommentarer
Gisela

Usch det är jobbigt att vara sjuk och dessutom automatiskt få svängigt blodsocker! :/ Man är ju liksom dubbelsjuk då. Krya på dig gullfia!

2012-12-25 @ 11:47:06
URL: http://Giselasdiabetes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0