Det som är bra!

Det positiva i livet är ju självklart inte bortglömt, det bara hamnar i skymundan när man fokuserar för mycket på det som är dåligt...
 
 
Jag har haft en väldigt bra helg!
Fredagen bjöd på julfest med jobbet. Vi åt julbord på Fyrishov, det fanns massor med gott att välja på så mätt var man när man rullade därifrån... :)
Hade det så otroligt trevligt och kvalitetstid med personalen behövs i skolstressen.
Efter förrätt, varmrätt och efterrätt och en massa prat och skratt blev det dags för den årliga julklappsleken!
Jag hade inte tänkt vara med i år, kort och gott för att jag inte skulle hinna köpa julklappar.
Men jag och Fia lyckades köpa lite grejer innan luciafirandet med barnen på torsdagskvällen.
 
 
Julklappsleken går till så att alla köper tre paket, varav totala värdet på paketen ska vara 75 kr.
De läggs ut på ett långbord och alla ställer sig runt det. Man har två tärningar, slår man en 6:a får man ta ett paket, slår man två 6:or får man ta två paket. Turen går runt, runt tills alla paket är utdelade.
Då får man öppna sina paket och visa vad man fått. Därefter ställer man en timer på ca 20 min och nu börjar det roliga! Får man nu en 6;a eller en 1:a får man ta paket från någon annan! Men man får inte ta från någon som bara har ett paket, man ska inte gå hem lottlös.
Så under dessa 20 minuterna hinner paketen flyttas runt en hel del ggr och paniken är total, alla slåss för det de vill ha! ;) Underbart!
 
 
Fick med mig Te, Nagellack, Håklämma och en fin Julmugg!

De andra gick ut efter Fyrishov, men jag hade bilen och körde hemåt. Fick åka en sväng till Tierp och hämta upp Björn som också hade julfest.
 
 
 
Lördagen var välkommen och den tillbringades i det lugna! Vi var över till Anna och Adde på kvällen och spelade monopol, vi höll på i 4 timmar innan vi gav upp! Ett evighetsspel!
 
 
Söndagen innebar en dag på Gränby. Vi julhandlade som så många andra, det var sjukt mycket folk!
Jag hann köpa färdigt alla julklappar och det känns otroligt bra. Några är beställda och väntas komma inom kort. Nu är det bara det mysiga kvar, att slå in dem! Det måste ju vara bland det mysigaste förberedelserna inför jul :) Jag köpte lackstång och en God Jul stämpel också. Här ska det minnsan göras ordentligt :)
 
Mitt bs har legat OK under helgen. Jag märker av vad som gör svängningarna och ser det väldigt tydligt på pumpen. Den hjälper mig nå otroligt, helt suvurän!

Något som jag inte hade trodde hände igår. Jag låg på 10 i bs och hade fortfarande insulin i kroppen som jobbade med att öppna celler. Då tog jag en chokladbit och tänkte att det påvärkar ju inte bs nå märkvärdigt så jag hoppade över en extra dos med insulin + att jag hade redan hade en del i kroppen.
Men nej, bs steg till 14 och var jättesvårt att få ner, det tog över en timme! Herregud, för en liten chokladbits skull.
Förlåt kroppen, ska inte upprepas... ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0