Jul i Hälsingland

Nu är vi hemma efter några dagar i Hälsingland hos Björns familj :)
Vi åkte till Björns syster på annandagen för att träffa hela familjen och fira jul med dem. Men vi kom upp lite för tidigt så vi gick några timmar på stan i Hudik innan. Det var så himla mysigt och vi köpte lite saker,
en del fyndade vi på rean :)
Sen bar det av till Forsa och där bjöds det på god mat och många klappar delades ut! Jag och Björn var kvar en bra stund efter att alla hade åkt. Vi umgicks, färgade hår och åt ost och kex ;)
 
 
 
Så här var mitt bs under julfirandet! Alla toppar efter att vi ätit något..Diagrammet visar bs under 24 h.
 
På torsdagen åkte jag och Björn på en lång skotertur! :) När vi åkt en bit fick vi sällskap av några som visade sig vara släkt med Björn! Hur man lyckas träffa varandra för första gången mitt ute i skogen alltså.. haha :)
Jag blev inte klok på mitt bs under hela den tiden vi var ute. Kolla vilken jojjo!
 
 
 
Det är inte lätt att planera en skotertur, men att det kräver energi är ju ingen snack om saken.
Diagrammet visar först att jag hade lågt bs till frukost. Det steg till 15 eftersom jag tog mindre insulin när jag visste att vi skulle ut och åka skoter. Vi åkte iväg och redan efter en bit kände jag att det började sjunka. Efter mindre än 1 tim hade jag bs på 4! Även fast jag hade stängt av insulintillförseln ett tag. Så vi fick lov att ta en fikapaus på berget :) (tog inget insulin till det)
Efter det steg bs väldigt snabbt, låg på 19 efter ca en timme. Då pumpade jag i 2 E insulin. Då sjönk jag under 4 inom en timme igen. Då åt jag druvsocker mm igen och steg till 15 inom kort...
Jag reagerar otroligt starkt på ingenting!
Så tråkigt att jag inte får till det. Det var väldigt jobbigt att försöka hålla sig kvar på skotern när jag var låg,
man har inga krafter alls.
Här är vi på berget, jag var tvungen att vila eftersom jag var låg så Björn passa på att hoppa av och fota :)
 
 
 
 
På fredag morgon blåste det nästan storm! Jag var glad att jag hade bokat in en shoppingdag med svärmor i Hudik istället för en skotertur. Så Björn åkte ut med några kompisar medans jag drog iväg på egen hand. Första gången jag körde själv i Hälsingland tror jag :P
Vi hade en väldigt bra dag på stan. Handlade massor av fina saker! :) Men bra sopslut var vi båda två när det var dags att dra sig hemåt, till och med jag tackade nej till att åka till Albert och Herbert, och då är jag trött vill jag lova!
På kvällen blev vi bjudna på Tacos hemma hos Björns mamma och Krister. Mycket gott och trevligt. Och jag fick en väldigt fin present, en hemgjord gammaldags pall! :) Tack för den!
Hade nästintill perfekt bs under hela dagen, enda toppen kom efter att vi hade ätit och då steg det endast till 12 och sen ner till 5 igen! :) Dock blev jag låg på slutet, men det ordnade upp sig ganska snart.
 
 
 
Kolla in bs efter en natt. Tänk om det kunde vara så en hel dag ;)
 
Lördagen startade med att jag blev firad vid frukosten av Björns pappa och Birgitta :) Fick pengar och trisslotter, tack och bock! Lotterna ska skrapas till frukosten imorgon :)
Vi var och hälsade på Birgittas mamma och gav henne julklappar också innan vi åkte hemåt. På vägen stannade vi och åt middag på Dinners vid Gävle bro. Så många gånger man har åkt förbi där men aldrig stannat för att äta. Lite kul att se alla bilarna åka under en :)
Sen storhandlade vi inför kalaset imorgon. Det ska bjudas på smörgåstårta!
Mamma och pappa kom över och hjälpte oss lite med att förbereda tårtorna, men det mesta gjorde Björn eftersom han är så duktig på det :)
 
Det mesta är klart för imorgon, det är lite småstädning och garnering av tårtorna kvar. Sen kan gästerna komma. Sista natten som 22 åring nu!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0