Julafton

God Jul!
 
Julafton tillbringades hos Anna och Adde :) Först gick jag och Björn över dit på julfrukost. Sen var vi hem en sväng och slog in lite julklappar mm innan vi gick tillbaka dit och träffade resten av familjen Lindström :)
Det kollades på Kalle Ankas Jul, spelades spel, åts julbord och julgodis med massor av gott mm. Julklapparna delades ut på kvällen och jag fick en del saker jag önskat mig. :) Bland annat en vit trapphylla och en vit klädhängare! 
 
 
 
 
 
Och det är som sagt inte helt lätt att ha kontrollen över bs när man har en infektion i kroppen, speciellt inte när det kombineras med julafton! :)
 
Gårdagen startade dock med bra bs, hade inte över 10 fram till ca 16 snåret! :)
Trodde att blodsockret skulle stiga till skyarna efter julfrukosten som intogs hos Anna och Adde. Jag drack ett glas o´boy och åt glutenfritt vörtbröd med julskinka. Men en timme senare blev jag låg och fick stänga av pumpen ett slag och dricka saft..
När vi tittade på kalle Anka slank det ner någon chokladbit eller två och jag fick ett bs runt 13 någon timme. Eftersom jag då pumpade in extra insulin pga godiset så blev jag låg inom kort.
Jag låg ganska bra till när det var dags för julbordet! :) Men blev låg efter det också..
Sen steg bs ganska mycket och var svårt att få ner. Men efter några timmar var det återställt. Då var det dags för en julmacka och jag pumpade in för mycket insulin, blev låg när jag skulle sova...
Drack en del saft och när jag sen vaknade på 16 kl 5 på morgonen kände jag mig ganska matt.
 
Slutsatser av detta?
Jag måste skaffa mig mer koll på kolhydratsräkning så att jag inte tar för mycket insulin till det jag äter!
Då tror jag att jag skulle klara mig från dessa bs svängningar lite bättre.
Lära mig kolhydratsräkning - Nya nyårslöftet!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0