Nobody puts baby in a corner!

I lördags var vi till huvudstaden och kollade på Dirty dancing! Den var helt underbar, älskar den! :D
Mamma fick en biljett i födelsedagspresent av oss. Tanken var att vi tjejer i familjen skulle gå, men Jennie var sjuk så systerdotter Ida fick ta hennes plats istället :)
Edvin följde också med eftersom man inte fick ta med bebisar in på teatern. Så lilla Maja hängde med pappa och morbror medans vi tjejer roade oss :)
 
Jag hade bs upp emot 14 på morgonsidan, det höll i sig bra länge trots att jag pumpade in ganska mycket insulin. Så när vi väl var i Stockholm valde jag att äta en sallad och dricka vatten, det innehåller inga kolhydrater så bs skulle slippa svänga mer tänkte jag. :) När vi kom till China teatern sen nån timme senare låg jag på 5 i bs och tog då två druvsocker för det kändes som om det höll på att sjunka.
 
Sen njöt jag varje sekund av föreställningen!
 
Jag hann få lågt bs några timmar senare när showen var slut, men då var vi hemma hos brorsans tjej Mathilde och hon bjöd på glass! :) Jag tog inget insulin till glassen och när vi väl var på resturangen nån timme senare låg jag på 6 i bs. Men på den resturangen beställde jag in Sea bream=plattfisk! Trodde den skulle serveras med potatis men icke, in kom en helstekt fisk med skin och stjärtfena. Tur att huvudet var borta.. ;) Så inga kolhydrater till den måltiden heller och då inte heller något insulin.
 
Jag hade endast 28 enheter i insulinförbrukning under den dagen, annars brukar jag ha mellan 33-40. Att inte äta några kolhydrater gör sitt!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0