Nyårsafton

Åh vad jag njöt av min födelsedag igår! God mat, fint sällskap, fina presenter, fina blommor, många grattishälsningar och mycket mer! Familjen stannade till 00-01 snåret. Vi spelade kort och hade det mysigt :)
 
Jag fick bland annat skridskor, hjälm och kudde + silvertejp. Nu blir det åka av! ;)
 
Blodsockret höll sig under tio ganska länge, sen steg det till 17 efter smörgåstårtan. Jag räknade dåligt och pumpade in alldeles för lite insulin! Men det sjönk efter nån timme då jag korrigerade. Dock blev jag låg i natt igen. När man pumpar in extra insulin så där på kvällen för att det är högt,
då blir jag nästan alltid låg under natten.
 
Imorse blev det god frukost serverad, smörgåstårta och skogsbärste ur finna tekannan! Man får passa på att unna sig innan alla nyårslöften om sundare livsstil och mer träning infinner sig ;) Som någon sa "det är inte maten man stoppar i sig mellan jul och nyår som räknas,utan den som man äter mellan nyår och jul!"
 
Min frukost Björn kom med igår. Älskar tekannan!
 
 
Idag vankas det nyårsfirande hemma hos Therese, Fredrik och Melwin, tillsammans med Tjomme, Maria och Pernilla :) Jag ska göra mig iordning och packa ihop allt som ska med.
Jag köpte en nyårsklänning redan innan jul och det är så skönt att inte behöva ha klädpanik som alla andra år. Tänk att det är ständigt återkommande! I mellandagarna köpte jag även en jättefin tröja i i svart med spets upptill och urringning i ryggen, den hade jag igår, superfin!
 
 
Det ska bli spännande att se hur blodsockret svänger ikväll under alkoholintaget! Jag har inte druckit nått märkvärdigt mer än någon öl till maten eller på kvällen sen jag fick lånepumpen. Ikväll blir det cider som är sött som sjutton. Jag kommer garanterat ha ett dåligt bs hela kvällen, men jag unnar mig en festkväll och tänker inte få nån större panik över skyhöga siffror!
Man ska faktiskt vara försiktig med att pumpa in för mkt insulin när man dricker alkohol, det kan leda till låga värden under natten och det är svårare att känna av och vakna av dem när man är berusad.
Det kan leda till koma.
Därför ska man inte sova själv!
 
Hoppas ni alla får en underbar kväll!
Gott nytt år!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0