Sänkt Hba1c!

Vid varje besök på diabetesmottagningen så tar man ett blodprov, ett Hba1c. Det provet visar vad man har haft i genomsnitt i bs under en längre tid. När jag var till läkaren för ca 2 månader sen visade provet på 7.2, vilket inte är så jätte bra men inte heller akut dåligt. När jag var till mottagningen i onsdags så togs ett nytt prov och då visade det 6.8! Heja mig! Jag är nöjd, men ska ändå försöka sänka det ännu mer :) Jag kan inte listan som visar vad dessa siffror motsvarar i bs, men 7 motsvarar kanske något med 12? Eller är jag helt ute och cyklar nu? Gisela, du kanske vet? Lämna en kommentar! :) Genom att regelbundet kolla upp sitt hba1c kan man se om kroppen kräver mer insulin och om man måste ändra sina insulindoser.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0