Sista Novemberdagen

Gårdagen spenderades hemma i lugn och ro. Björn stannade hemma med mig så jag slapp vara ensam.
Jag passade på att byta gardiner och sätta upp lite julpynt eftersom det snart är första advent :)
Så här blev resultatet i köket, jag är väldigt nöjd! Gardinen har jag sytt själv för ca 2 år sen :)
 
På kvällen åkte vi till Therese och Fredrik. Vi åt god mat och umgicks :)
Jag och Therese spelade yatzy och jag hade ju inte direkt turen på min sida om man säger så :P Men kul var det, speciellt eftersom det var så längesen man spelade det.
 
Jag var väldigt dålig på att både ta bs och äta under gårdagen. Därav låg jag ganska högt när jag väl kollade efter. Sen var jag dålig på att räkna ut rätt dos till det jag åt på kvällen. Så gårdages diabetes skulle jag vilja radera från minnet.
 
Men det som jag har mest svårt för, och som är riktigt konstigt, det är att faktiskt ta insulin när jag äter! Jag kommer oftast på det en stund efter måltiden och då har ju bs redan hunnit stiga en del. =/
Svårast är vid lunchen på jobbet. Då kan jag komma på insulinet nån timmer efteråt...
Skärpning!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0