Marknad och födelsedag!

Mamma fyllde år igår! :) Hela familjen var där på kvällen och firade henne :)
 
Men min dag började så här!
Jag kollar alltid blodsocker under natten. Jag ställer inga alarm utan vaknar av mig själv med jämna mellanrum och kan då inte somna om utan att kolla bs. I vanliga fall brukar jag känna av om jag ligger högt eller lågt, men när man precis har vaknat kan det vara svårt att avgöra hur man mår. Jag ligger ofta bra på natten, men självklart händer det att jag blir låg eller hög beroende på vad jag gjort kvällen innan och om jag lyckats räkna ut min dos rätt.
 
Från 00-03 låg jag på 8 i bs.
Kl 06, hade jag bs 6.9.
Nästa bs tog jag kl 9.20, då låg jag på 5.2. Då var det bara att kliva upp. Trots att jag har bra bs så sjuker det fort på morgonen, eftersom det är många timmar sedan man åt. Så fort jag har ett bs på 4 börjar jag kallsvettas och skaka.
Men en sovmorgon till halv tio är inte fy skam!
 
Anna ringde till mig innan tio och påminde om Tobo julmarknad, det har jag totalt glömt bort! Tack och lov att hon ringde, älskar marknader! Så Anna, Adde och jag åkte dit en sväng och kikade :)

Synd att det inte fanns någon snö, då försvinner en del av julkänslan. Men det fanns mycket att titta på och mycket folk var det. :)
Jag köpte en ny väska, plånbok och vetekudde som jag ska använda till mina axlar som ömmar och gör ont. Älskar mönstret på den! Sen köpte jag kalvost som Björn och jag ska käka till saftsoppa idag! :) Gott och som säkert kräver en hel del insulin skulle jag tro.. ;)
 
Efter markanaden var vi till Addes brorsa och drack kaffe. Det kan ha varit mjölken i kaffet som gjorde att jag fick ett bs på 13 när vi kom hem till mamma och pappa sen, glömde bort att ta en halv enhet till kaffet.
 
Så kalaset började på ett bs på 13. Tog 1 E till det.
Och självklart bjöds det på god mat och fika, sånt som kräver extra insulin och planering av hur det ska användas. Jag lyckades sisodär. Vi blev bjudna på tacos och då ska jag ta insulin mot exempelvis brödet och tacokryddan som finns i köttfärsen bla. Jag drack cola light istället för vanlig cola. Tog 4.5 E insulin till maten. Efter ca 2 timmar låg jag på 7.0 i bs och det var dags för fika. Jag tog en liten tårtbit och en halv kopp kaffe med mjölk och pumpade i 1 E till det. Trodde bs skulle skjuta i höjden men ack så fel jag hade. Jag hade 3 i bs för att jag tagit för mycket insulin!
Fick dricka söt saft och stänga av pumpen en halvtimme så att inte bs skulle sjunka mer. Sen åt jag lite chips och ostbågar och vips så hade jag 14 i bs! Tog 1 E insulin och sen åkte vi hem. Väl hemma hade bs gått ner från 14 till 7. Åt en macka inna jag gick och lade mig eftesom det bs sjönk så fort.
kl 9.18 imorse vaknade jag på 3.2 i bs.
Suck!
 
Tur att man inte är på kalas varje dag..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0