Min blodsockermätare

Det finns hur många olika blodsockermätare som helst!
Jag har haft många under mina 16 år som diabetiker. Jag har sparat de flesta, kul att ha kvar och minnas men även för att se hur utvecklingen faktiskt går framåt!
 
Tänkte jag skulle visa alla blodsockermätare jag haft, ska bara leta på dem och fota så kommer de upp på bloggen senare :)
 
Den mätare jag har nu är Accu-Chek Aviva Nano. Den är bra och jag är nöjd. Finns en del funktioner på den som är användbara. Tex kan jag se ett medelvärde på mina tagna bs under 7, 14, 30 och 90 dagar. Kan vara bra att ha en överblick. Men man ska komma ihåg att den bara räknar medelvärde på de bs man tagit, så det överrensstämmer inte med HbA1c!
 
* HbA1c är ett "långtidsmått" på glukosnivån i kroppen. Den räknar ut ett medelvärde på sockret som du har haft i blodet de senaste 3 månaderna (längre, kortare tid? Kommer inte ihåg) När man tar ett HbA1c får man exakta värden, det får man inte via blodsockermätaren.
 
Bild på blodsockermätaren, teststickorna och pennan man sticker med.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0