Ny vecka

Vilken morgon!
Jag vaknade på 13 i bs, det var längesen jag hade så högt tidigt på morgonen. Undrar vad det berodde på?
Startade alltså dagen med huvudvärk. Som tur var gav den med sig en liten stund efter jag pumpat in 1 E.

Inte nog med det, jag var sen som vanligt och skulle bara käka frukost och ge katterna mat så skulle jag åka iväg till jobbet. Men vad händer, jo kattskrället släpar in en stor råtta till köket! Gibson släpper ner den på golvet och råttan börjar springa fram och tillbaka i hela köket, och Gibson efter såklart! Vilken cirkus!
Panik! Vad fan ska jag göra? Hur ska jag få ut den ur huset?
Jag ringde Björn och skrek, han bara garva åt mig och situationen. Herregud. Men snäll som han är sätter han sig i bilen och åker hem för att hjälpa mig. Men han hinner knappt innanför dörren innan Gibson har hunnit tuggat i sig råttskrället och sitter och slickar upp resterna från golvet..

Vilken lugn och harmonisk morgon. ;)
 
Dagen på jobbet har ändå gått rätt bra. Blev som vanligt väldigt trött efter lunchen. Det är den sämsta tiden på hela dagen. Alltid likadant, är så trött och vill bara sova.. Jag reagerar väldigt mycket på maten och insulinet den tidpunkten, konstigt nog.. Men idag gick det ändå väldigt bra! Jag lyckades hålla bs under 10 fram till lunch och 30 minuter efter maten så låg jag på 10. Efter ytterligare en timme låg jag på 5 och lyckades hålla det där resten av em. :)
 
Jag hann åka en sväng till IKEA efter jobbet också. Så mysigt att strosa runt där bland folk och alla grejer. Fick med mig allt som jag planerat att handla, dvs förvaringskartonger och galgar till förrådet.
 
Plus lite andra saker... ;)
Nu ska bara burkarna och flaskorna diskas ur, sedan är de klara för användning!
Och ljusen ska jag ordna på en bricka med granris till första advent. Mys!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0