Symptom

Jag kan oftast känna av om jag har lågt eller högt blodsocker utan att ta ett prov. Jag känner av dem väldigt starkt, men självklart är det bra att kontrollera genom att ta bs. Dels för att få koll på hur högt/lågt jag ligger exakt.

Dessa är symptomen jag får varje gång!
 
När jag har lågt blodsocker:
- Blir skakig
- Får synbortfall, och får svarta skuggor i synfältet
- Kallsvettas
- Blir väldigt svag i kroppen, vill typ bara lägga mig ner
- Sluddrar, har svårt att prata ordentligt
- Får hjärtklappningar
- Har svårt att minnas saker / glömmer bort vad det är jag pratar om eller ska säga
- Blir sjukt envis...
 
När jag har högt blodsocker:
Allt blir väldigt extremt!
- Extremt trött
- Extremt Törstig (tänk att ni ätit fruktansvärd salt mat och inte fått dricka något varken då eller tre timmar efter, då kan ni förstå törsten som härjar! Det är helt galet sjukt!)
- Kan bli extremt arg, utan anledning många gånger
- Har noll koncentration
- Får ofta tung huvudvärk
- Mår illa
- Jag får en känsla i kroppen som inte går att beskriva, man känner sig fruktansvärt olustig..
 
Jag har ofta lågt och högt blodsocker. Ibland går det från lågt-högt på bara någon timme.
Tänk att ni känner alla dessa symptom under en timme i ert liv. Vad skulle ni göra om ni då befann er i en viss situation, tex:
På jobbet?
När du kör bil?
När du är på en shoppingrunda/storhandlar?
Ska träna?
Ska sova?
 
 
Kan ni förstå hur bra jävla trött både fysiskt och psykiskt man blir av denna sjukdom?
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0