Dejt!

På lördag ska jag äntligen träffa Gisela!
Tack och lov.
Vet inte hur länge vi har sagt att vi ska träffas nu och det har alltid kommit något emellan. Det har hänt massor i både diabetesväg och annat sen vi sågs sist, jag har så sjukt mycket jag vill dela med mig av!

Läste på Bolla diabetestankar om en tjej som var helt ensam i sin diabetes, hon känner ingen annan som har det.
Min första tanke: Hur sjutton klarar hon sig?!
 
Att ha vänner eller andra personer runt omkring sig med diabetes är väldigt, väldigt viktigt, i alla fall för mig.Med dem kan man ventilera och rådgöra med mm. Det är endast de personerna som kan leva sig in och förstå din verkliga situation. De behöver inte ha en förklaring till varje term eller mätarvärde, de vet precis vad du pratar om.
 
Jag har 3 nära personer med diabetes som jag ofta träffar och pratar med.
Utan er så vore livet med diabetes så mycket värre.



Kommentarer
Lina

Jag känner ingen med diabetes heller... Därav jag läser så många diabetesbloggar :)

Svar: Okej, ja det kan ju faktiskt vara till stor hjälp + att man kan känna samhörighet med dem som skriver :) Vart bor du någonstans?
Nina

2013-04-12 @ 17:55:43
URL: http://linafina.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0