En kväll i stan

Igår var jag som sagt på dejt med Gisela, min fina vän som har flyttat till hus och allt med sin Mathias! Då passar det ju bra att ge inflyttningspresenter!
 
Det är ju lite klurigt att veta vad man ska ge eftersom man vill att det ska passa båda två, men det är oerhört kul att strosa runt i affärer och sätta ihop olika saker till en härlig kompott!
Jag köpte en burk med texten This and that (inspererad av Mathilde som köpte en sån till mamma, jag har velat ha en själv sen dess) ;) samt godis att fylla den med. Sen två fina diskhanddukar som de får slita med hälsan!
Jag kom på mig nu när jag skriver detta inlägg att JA, jag köpte godis till en diabetiker i inflyttningspresent, men vi är ju inte direkt allergiska mot det så det var nog ingen fara ;)
 
 
Vi åt en god middag med trevligt sällskap. Sen på kvällen blev vi själva och hade all tid i världen att prata om allt mellan himmel och jord. Vi drack kaffe, åt godis, tog bs och insulin. Det var meningen att jag skulle sovit kvar så vi hade kunnat dricka nått glas vin eller så, men Gisela blev inbeordrad att börja jobba 6.45 idag istället för 14. Så vi får ta det nästa gång istället.
Vi drack så mycket (och starkt?) kaffe att jag var helt klarvaken när jag körde hem efter tolv och jag kunde inte somna förens efter 2. Herregud, tur att jag var ledig idag!
 
 
 
Jag tänkte ta upp vissa saker som vi hann prata om när det gäller diabetes. Men det hamnar i separata inlägg här framöver!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0