En ny sort!

Jag var på systemet igår och skulle köpa hem några glutenfria öl som jag tänkte ha i helgen. Eftersom de inte fanns framme så frågade jag en kille om han kunde hämta från lagret. Då tippsade han mig om en ny sort som hade kommit in, en Tjeckisk öl som heter Zatec.
Sagt och gjort, jag köpte hem några stycken och ikväll kom smakprovningen till lite grillat!

Torsdag, jag vet...

Men ölen smakade väldigt, väldigt bra! Den smakade liksom mer än den andra sorten jag brukar köpa. Så nu blir det denna sort som kommer i första hand!
 


Kommentarer
jussi

hi,visst är den bra Zatecen !! 1:a juni kommer den här på bolagets ordinariesortiment : Estrella Damm Daura Gluten-Free, Spanien, 14,90 kr, 33 cl .Den är bra.Vill du ha en öl med mer smak så pröva Duvel (under 20 ppm).Viktigt med matematiken när det gäller öldrickandet :-)
Ekvation för att beräkna dos:
• Halt (mg gluten/kg) * konsumerad mängd (kg eller liter) = Dos (mg)
• Exempel: 40 mg gluten/liter * 1 liter (2*50 cl öl) = 40 mg gluten

2013-04-26 @ 11:33:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0