Keep going!

Jodå det fortsätter, 3 låga värden idag och inget bs över 10 som jag vet om.
 
Stress och press på jobbet? Jo samma som alltid. Här gäller det att leverera, trots personalbrist och längre arbetstider än vanligt eftersom vi måste täcka upp för varandra.
 
Energin jag förbrukar på jobbet gör att jag knappt behöver ta något måltidsinsulin. Dessutom blir jag låg mellan måltiderna så jag antar att dosen där emellan är förstor. Det senaste dagarna har varit väldigt påfrestande för kroppen, jag och min diabetes orkar inte med detta tempo.
 
Jag kanske kan prova att sänka min dygnsdos procentuellt? -10% under 24 timmar? Jag blir låg på fm, em, kväll och natt, sänkningen kanske kan hjälpa till att bryta den onda cirkeln. I alla fall för stunden.
 
Läste på bolla diabetestankar tidigare ikväll om låga värden, där var det någon som skrev att en känning kan jämföras med 35-40 minuters intensiv konditionsträning beroende på hur stark den är.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0