När krafterna tar slut

"Känslan när man står i kassan och nästan inte kan trycka pinkoden bara för att skakningarna är så kraftiga, när svetten rinner och man sluddrar fram att det inte är någon fara.  Känslan när man får tag på en Coca Cola som kan häva det låga blodsockret och få folk att sluta titta.
Diabetes, jag hatar dig."
 
 
 Ett helt vanligt inlägg på instagram efter ett besök på Biltema.
Jag var tvungen att åka dit efter jobbet idag för att köpa ny slang till min cykel. Jag bytte nämligen däck i helgen eftersom de var så gamla och slitna. Men det visade sig att det var hål i den nyinköpta slangen så det var bara att införskaffa en ny... och det fortast möjligt eftersom cykeln ska användas imorgon på valborg!
Jag passade även på att köpa en cykelkorg att ha i bak på sidan så att jag kan slänga iväg den gamla barnsadeln som är så ful. Jag har behållt den på cykeln bara för att den har varit gudomlig att skjutsa alkohol och matkassar i, men nu är den väck! ;)
 
Undrar vad folket på Biltema tror om mig efter detta besök? Jag menar, det såg väl ut som att jag hade sprungit marathon så som svetten rann och benen knappt bar mig framåt, allt detta fast jag bara hade plockat på mig en cykelkorg, en slang och lite spolarvätska..
 "Herregud vilken dålig kondis den tjejen har, det ser ju ut som om hon får en hjärtinfarkt vilken sekund som helst"

När sånt här händer vill jag bara hålla upp en blinkande neonskyllt där det står "Jag har diabetes och har för tillfället JÄVLIGT lågt blodsocker, kan någon snälla ge mig något sött och sluta stirra!"
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0