Nytt recept, bättre för bs?

Jag provade ett nytt recept idag, jag gjorde pizza på halloumiost!
 
*2 dl riven halloumiost
*1 ägg                     
*½ dl grädde            
*3 msk pofiber         
 
Blanda alla ingredienser, låt det stå och svälla ca 10 minuter. Bred ut på en plåt och förgrädda i ugn på 250 grader. Sen är det bara att ösa på det man vill ha och grädda pizzan i ugnen i ytterligare 10-15 min.

Innan middagen hade jag bs på 8. Jag tog 5 Enheter insulin, 70% nu och 30% fördelat på två timmar. Jag tog en förlängd dos eftersom pizza innehåller mycket fett som gör att bs stiger sakta.
 
Efter två timmar låg jag på 12 och hade över 2 enheter insulin kvar i kroppen som fortfarande låg och gjorde sitt.
Jag har druckit två öl ikväll och de har säkerligen påverkat mitt bs till det högre. Jag ska kolla bs igen om 10 minuter för att se hur bs ligger 3 timmar efter insulindosen till middagen.
 
 
Jag var till systembolaget i Tierp idag, de hade bara Saxons glutenfria öl men rekomenderade Corona som inte ska innehålla så mycket gluten, bara ytterst lite! Jag har druckit denna för många år sen men slutade då jag trodde att det inte var en bra sort för oss glutenintolleranta. Men nu köpte jag hem några Corona och efter ikväll har jag inte känt av något speciellt i magen och de smakar väldigt bra!
De ska försöka ta hem fler helt glutenfria sorter till Tierp, nu när jag har efterfrågat det. Bra service!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0