Pausad diabetes, check!

Idag bestämde jag mig för att ha en diabetesfri dag! Jag är så trött på att vara besatt av siffror och känna misslyckande över dåliga värden och felaktiga insulindoser.
Idag har jag endast tagit två blodsocker, ätit det jag har kännt för och bara pumpat in insulin på känn :)
Jag har typ kännt mig "frisk", och det behövde jag få göra just nu. Det är så mycket annat jobbigt som far i kring i huvudet nu så jag behöver verkligen en paus från diabetesen. Den finns ju kvar där ialla fall, oavsett om jag lägger den på hyllan för en stund.
 
Kvällen har bjudit på Thaimat och lösgodis i soffan. Första gången vi köpt hem godis på väääldigt länge, jag och Björn är mer chipsmänniskor.. Jag har varken kollat bs före under eller efter intag av mat och gottigheter. Jag ska ta ett test nu och kolla läget innan läggdags. Men jag tänker inte bli ledsen över tvåsiffrigt, jag har haft en trevlig dag och kväll! :)
 
BS just nu: 17.4, hey what to espect?
 
Jag har verkligen dragit mig för att byta injektionsställe i flera dagar, trots att det har gjort ont och ilat obehagligt så fort jag har pumpat in insulin. Det riktigt känns hur insulinet sprutas in i kroppen och det ger mig rysningar!
Men nu ikväll har jag varit duktig och bytt ställe. Jag har varit extra duktig och satt den på höften istället för på magen också! 
Usch vad jag har dåligt samvete för att jag har varit så dum och haft injektionssetten precis på samma ställe på magen under flera års tid! Jag har fått "insulinbullar" som är jättefula och som inte kommer att försvinna. Jag har haft dessa i snart 3 år och de stör mig så mycket eftersom de står ut och syns genom tajta kläder bland annat. Sen är de ju inte direkt snygga i bikini heller!
Så nu sticker jag på höften och bättrar på "kärlekshandtagen" lite... ;)
 


Kommentarer
Gisela

Förstår det här med pausandet :) tror ju dock inte på det om man alltid har höga värden, men i perioder är pausander typ ett måste! Själv har jag haft paus sedan flytten.... Men det verkar inte vara helt kaos för det. Men man måste få koncentrera sig på annat när det är fullt upp på annat håll ju! Hoppas du har diabetespaus hela helgen så du kan släppa det längre än en dag bara :) Kram på dig!!

Svar: Jag har försökt pausa hela helgen, det har gått sådär. Har fått ett glatt sinne med ledsen kropp! :/ Höga värden delux! Bra att du kan koncentrera dig på flytten, lite roligare än diabetesen också ;) Hoppas ni har kommit iordning bra :) Kram kram
Nina

2013-04-06 @ 01:46:49
URL: http://Giselasdiabetes.blogg.se
Lina

Insulinbullar har jag med fått trots att jag varierar sticken så mycket jag kan på magen. Blir inte av med dem hur jag än försöker!

Svar: Den bistra sanningen antar jag, fy vad tråkigt... =/
Nina

2013-04-06 @ 09:21:38
URL: http://linafina.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0