Sovmorgon

Igårkväll ändrade jag insulinet så att jag skulle få lite sovmorgon.
Istället för att pumpen ska ge extra insulin vid kl 6 när jag ska gå upp i vanliga fall, så ändrade jag till halv nio.
Jag gick upp kl 10 med ett bs på 4.4 :)
 
 
 
För övrigt så tog jag 2 Enheter till mitt höga värde på 17 igår. När jag gick och la mig efter tolv låg jag på 13 i bs. Sen vaknade jag kl 4.30 på 3.7. Upp och dricka saft och stänga av pumpen en halvtimme. Sen vaknade jag på ju på 4.4 :)
 
Nu kokas det kaffe och frukosten ska ätas. Mina planer efter det är att städa hela huset, gå en långpromenad och sen åka till Therese och Fredrik för att grilla och umgås. Tjomme, Maria, Ingela och Roger ska också dit, det blir trevligt att träffa dem allesammans :)
 
Ha en trevlig lördag!
 
 


Kommentarer
Lina

Hur funkar det? Lägger pumpen automatiskt extra insulin vid de tider du brukar äta? Men om man vissa dagar äter annan tid då måste du tänka på att ställa om den? Och om du äter annorlunda än vanligt pumpar du in ytterligare extra då utöver det automatiska? Många frågor :)

Svar: Jag kan visa i ett inlägg om du vill, med foton och förklaringar så hoppas jag att du får svar på dina frågor! :)
Nina

2013-04-07 @ 10:20:41
URL: http://linafina.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0