Tandfest!

Idag åkte jag, mamma, Jennie och Ida till stan för att vara med och fira att Maja har fått tänder :)
Majas pappa är från Armenien och det är där traditionen kommer ifrån. Kul att få vara med och fira!
 
 
Kort beskrivning av det hela: Denna fest är bara till för tjejer. Man träffas och äter gott tillsammans. Sen ställer man upp ca 10 figurer i en halvcirkel på ett bord. Man sätter barnet framför figurerna och väntar på att den ska välja en av dem. Under alla figurer står ett yrke, det som står på figuren som barnet väljer ska han/hon bli när den blir stor! ;)
Maja valde tandläkare! Majas kompis Emilia valde också en figur, hon ska bli läkare! ;)
 
 
 
Efter det fick Maja öppna alla presenter. Hon fick en klänning och olika hårspännen och snoddar av mamma och mig. Sjukt söt hon blev med lilla rosetten i håret! :)
 
 
Jag ville inte ta insulin till fikat när det satt en massa främmande folk i rummet, jag hade pumpen i bh:n och ville inte direkt sticka in handen där och pipa.. ;) Då skulle de börja undra och fråga och hur ska jag förklara det på armenska? Nej, så därför gick jag på toaletten och tog insulinet ca 30 min efteråt, men låg på 9 i bs innan och 8 sen när vi åkte hem och då hade det gått ca 1½ timme till. Jag bytte dessutom injektionsställe när jag ändå var på toaletten eftersom det gammla stället gjorde satans ont och jag mådde illa av att känna insulinet sprutas in så att det sved. Men, när jag stack mig på ett nytt ställe så träffade jag ett blodkärl och jag bet mig hårt i läppen för att inte skrika rakt ut! Satan vad ont det gjorde. Bara att dra bort och sätta ytterligare en nål...
 
Efter festligheterna var det dags att åka hem. Jag stannade till hos mamma och pappa för kaffe och smörgås innan jag åkte till Månkarbo. Jag passade på att kryssa för lite grejer i taxfree katalogen, de åker ju till Turkiet den 10 maj. Vill också!
 
När jag kom hem och satte mig i soffan så kom Gibson springandes och skulle promt ligga i famnen! Tror jag var en aning efterlängtad :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0