Vart var de nu jag la minnet...?

Idag har jag då glömt det mesta i diabetesväg!
 
När jag skulle ta blodsocker på jobbet imorse så inser jag ganska snabbt att jag har glömt bsmätaren hemma vid sängen. Fan fan fan. Jag har 5 mil hem, enkel resa.. Visst, jag kunde väl åkt hem och hämta mätaren och sen ta mig tillbaka, men det kändes inte värt det.Jag menar, 20 mil sammanlagt för en dag på jobbet? Nja..
Därför har jag gissat mig till vad jag ligger på i bs och försökt anpassa insulinet vid lunchen mm.
Det kändes som att jag hade bs upp emot 13 efter lunch. Sen blev jag låg i vanlig ordning på em, lagomt till ett viktigt möte. Men det ordnade upp sig med lite druvsocker och vindruvor :)
 
När jag kom hem låg jag på 9, helt ok efter en dag utan mätare känner jag.
 
 
Sen händer ju nästa roliga grej lite senare på jobbet, pumpen larmade att insulinet var helt slut. Just det ja, jag tryckte nog bort ett larm sent igårkväll om att det endast var 20 E kvar och dags att byta. Men jag tänkte att jag skulle byta grejer och fylla på insulin innan jag åkte till jobbet eftersom det var sent och jag orkade inte göra det på kvällen.
 
Tror ni att jag kom ihåg att göra det på morgonen? Nej precis..
Så när jag var på jobbet och skulle fylla på med insulin i pumpen, då FATTAS det reservoarer som man drar upp insulinet i. VA FAN?!
Jag har, som tur är, en liten låda i mitt skåp med extra grejer gällande diabetesen. Jag har en extra insulinflaska, sprutor, slangar, batterier och tro det eller ej: EN reservoar!!
OM jag blev lättat! Jag hittade faktiskt en bsmätare där också, men den vägrade att fungera? Så den ska jag byta ut.
 
Nu ska jag bara komma ihåg att fylla på med grejer i både väskan och på jobbet!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0