Min sommar 2013

Det här har jag bland annat ägnat mig åt i sommar:
Massor av loppisar, Hälsingland, födelsedagar, auktion, båtturer, fester, möhippa för kompis, bröllop, trädgård, shopping i mängder, middagar på restauranger, familjen, sol och bad, Sundsvall, glutenfria pizzor från pizzeria, krogen, utflykt med hotellnatt i Stockholms skärgård, bilbingo, barnvakt, cafébesök, bebisgos, femkamp, fiske, grillkvällar, vänner, en heldag i Stockholm med systrar, minigolf, promenader och mycket mer!
 
Fem veckor går väldigt fort! Jag har redan spenderat en hel vecka på jobbet men det känns som att hjärnan fortfarande har semester. Det var först idag som jag verkligen kom igång ordentligt och satte fart på en massa arbeten och uppgfter som skulle göras. Jag har nu börjat arbeta 10% som administratör på skolan och ska gå kurser under hösten så att jag kan ta över mer och mer så det till slut landar på 25%. Sen har förskoleklass och fritids de resterande procenten upp till 100.
Det känns väldigt kul med administrationen, men många grejer kan vara kluriga, som tex fakturering. Men snart hoppas jag att jag får kläm på det! :)
 
Blodsockret under semestern har legat relativt bra. Lite berochdalbana såklart eftersom jag inte har haft några vidare rutiner! Har haft många låga värden under min första arbetsvecka, ska försöka sänka basaldosen något och se om det blir bättre.
Jag har inte velat sitta med bloggen på semestern, jag har verkligen försökt släppa diabetesen och jag har mått så mycket bättre av att inte skriva ner allt här. Men nu kändes det okej igen, hoppas att det håller i sig för jag vill verkligen dokumentera lite förändringar jag gör med insulinet nu när jag börjar jobba igen.
 
Här kommer en blandad kompott med bilder från semestern, de första från Instagram: __NINA89  :)

Bad i Stockholms skärgård  Aukion i Hälsingland
Resan upp till Hälsingland
Minigolf med Björn i Ängskär

Jag och min syster på bröllopsfest!

Jag och Therese på bröllopsfest!
Jordgubbar i från vårt eget jorgubbsland
Fikapaus i shoppandet i storstan med fina systrar!

Sol, bad och korsord hos mamma och pappa!
Gibson
Möhippa för underbara Maria! :)
Skål för brudparet!
Möhippemiddag på Koh phangan

Barnvakt åt denna älskade lillfian <3

Korv- och fikaförsäljning på auktionen :)

Fest hon Sunesson

Jag och Björn
 
Älskade lilla Maja smakade glass för fösta gången! :)
Min fina vän Gisela! www.giselasdiabetes.blogg.se

Fest på altanen
Kära syster :)

En och en annan öl har gått i under semestern :)
8-års kalas på Gocartbanan
En tur till Sundsvall, där vi hittade två glutenfria pizzerior!
Hotellfrukost!
 
Min härliga kaffeburk som jag bland annat fick välja från auktionen :)
Friskt och iskallt källvatten i närheten av Stakholmen, Hassela
Gibson <3
 
Jag har så många fler kort jag skulle vilja visa, bland annat från bröllopet och minisemestern till Stockholms skärgård. Men min dropbox är full och fotona har inte lagts över till datorn än. De kommer säkert upp i ett senare inlägg. Nu har ni i alla fall sett en del utav min sommar! :)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0