CGM och Hba1c!

Jag var till diabetesmottagningen i torsdags för att lämna tillbaka cgm:en som jag lånat. Som tur var hade ingen bokat den förens i januari så jag fick behålla den till lite till! :) Alltså andra året i rad som jag har tur att ha cgm över jul och nyår!

Mitt hba1c för fyra veckor sen visade 59, nu har jag sänkt mig till 56! :) Tänk vad en cgm kan göra!
Trots brist på engagemang i min diabetes pga separation så har jag alltså sänkt mig så pass mycket, det känns helt otroligt bra.
 
Vi såg en del mönster som inte var bra i mina blodsockerkurvor. Därför ändrade vi radikalt i min basaldos.
Innan hade jag en dos under natten, sen ökade den när jag steg upp, sen minskade den på fm och sen ökade vid lunch igen och sist men inte minst så ökade den vid halv 5 på kvällen och fortsatte så till midnatt.
 
Nu har jag samma basaldos från det att jag vaknar till 16.30 på kvällen! Alltså inget hattande fram och tillbaka under dagen. Än så länge har jag bara märkt goda resultat, vilken skillnad på blodsockret! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0