Känsligare än vanligt

Igår hade jag en dag som jag var mer känslig för insulinet än vanligt. Jag tog få eller inga enheter alls när jag åt och ändå hade jag inga bs över 10. Förutom efter mellanmålet på jobbet, vi åt fil med flingor och jag började på 6 och hade 16 efter en timme. Men efter 1 E  och 2 timmar senare låg mitt bs på 7.
 
Samma idag, flera låga bs och nästan ingen insulin i kroppen.. Jag blev tok låg idag vid 13.45 tiden. Trodde att jag skulle svimma på jobbet. Jag kände att bs sjönk men var för sen med att göra något åt det.
Jag var ute med barnen på fritids och gick in och drack saft som jag hade blandat fruktansvärt stark. Sen gick jag upp till Fia som ville berätta några saker för mig. Men på väg upp fick jag stanna halvvägs i trappen och vila, kände mig sjukt dålig.
Jag tog mig upp men när jag kom in i klassrummet kände jag att det började svartna för ögonen och jag svettades hur mycket som helst. Kände mig skakig och svag i hela kroppen.
Fia hjälpte mig med något att äta. Jan blir så sjukt hungrig när jag är låg och det är kroppens sätt att tala om att man måste äta något fort för att få upp bs.
Det tog mig ca 20 min innan jag började känna mig hyffsat bra. Sen tog det ytterligare 1 timme innan jag kände mig som en människa igen.
 
Mörbultad och känslan av att ha blivit påkörd av ett tåg..
 
Det kändes tungt att jobba vidare i barngruppen, helst hade jag velat lägga mig ner och sova efter kroppens urladdning. Men eftersom det är mindre barngrupp på fredagar så gick det ändå helt ok. Jag berättade som det var för barnen och de tog hand om mig och såg till att jag fick mellanmål. :) De är så nyfikna på min diabetes och frågar gärna om den.
 
Undrar varför man har såna här dagar? All stress som jag upplever just nu är säkert en bidragande faktor till att bs håller sig lågt utan insulin. Känner mig så trött. Skulle vilja prioritera andra saker än min sjukdom just nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0