Lördag

Jag fick energipåfyllning som heter duga igår! Hade en tjejkväll men Karin i stan :)
Sånna kvällar behöver man då och då, och prata ikapp om allt som har varit och som händer runt omkring :)
 
Jag åkte hem sent och kom hem till en sjuk liten misse. Gibson låg i sängen och hade inte ätit av maten. När jag klappade honom kände jag att han skakade som om han frös. Så fort jag kom åt magen på höger sida så morrade han och fräste till. Jag lyfte ner honom på golvet och han kunde gå som vanligt, men han gick väldigt sakta.
Han tog sig till matskålarna och luktade men åt inget och sen gick han vidare till kattlådan. Dock provade jag att ge honom en kattgodis senare, den åt han med god aptit ;)
Jag ringde Ultuna och de sa att skakningarna kunde bero på feber och att han kan ha drabbats av kräksjuka..
Jag skulle hålla honom inne och se efter om han äter, kräks mm.
Idag mår han mycket bättre och har tom ätit på morgonen. Nu vill han hela tiden gå ut, men man ser på honom att han inte är som vanligt. Han rör sig fortfarande väldigt sakta och jamar så ynkligt.. Han morrar inte heller när jag klappar honom över magen, men han spärrar upp ögonen och stirrar på mig. Vill väl att jag ska passa mig :)
 
Jag har lite beslutsångest hur jag ska göra ikväll. Det är inflyttningsfest hos Karin som jag gärna vill gå på, men eftersom bs har varit så högt i veckan blir jag osäker på om jag ska dricka alkohol. Sen ska brorsan firas ikväll eftersom han fyllde år i måndags :) Jag får klura vidare på hur jag ska göra.
 
Nu är det dags för mig att skotta gården. Tog inget insulin till frukosten och åt rostade med marmelad så att bs skulle bli lite högre innan det är dags att ge mig ut :)
Man lär som vanligt planera för allt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0