Ny färg i håret!

Therese hjälpte mig att göra slingor i håret i måndags. Jag blev halvnöjd i början eftersom det såg gult ut i vissa ljussken. Men i veckan har jag tvättat håret med silverschampo två ggr och det har verkligen gett resultat! :) Håret har blivit ljusare och det ser inte längre gult ut. Tack och lov!
Silverschampo verkar ganska starkt, vet inte hur ofta man får använda det och om det skadar håret om man använder det för mycket?
 
Eftersom jag fått så bra resultat och är nöjd just nu så tänker jag vila håret och endast det med mitt vanliga schampo från Tresemme. Tresemmes schampo är det som fungerar bäst på mitt hår, det blir jätte mjukt och jag får inga knutar vid utborstning :) Det värsta är att man får betala 90 spänn flaskan! Inte kul när man har långt hår och använder en hel del vid varje duschning.
 
Förra helgen var jag ju till stan och shoppade lite. Då införskaffade jag mig torrschampo som jag har testat under veckan. Det är ett bra alternativ till mitt hår eftersom jag tvättar håret ca 3-4 ggr i veckan samt använder plattång=sliter på håret. Torrschampot har fungerat hyffsat bra, det blir bättre och bättre för varje gång.
 
Så här såg mitt hår ut dagen efter färgning. I detta ljussken ser det bara ljust ut, inte gult :)
Den nya färgen smälter bra in i min gamla, speciellt nu när det gått några dagar och jag har tvättat håret med silverschampo!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0