Skyhöga värden

Jag har ju legat väldigt högt i bs under helgen och dessutom dragit på mig en förkylning. Igår var jag hemma från jobbet och tog igen mig, jag mådde inge vidare och var helt matt efter de höga värdena.
Under em fick jag ner bs till 10 och det höll i sig hela kvällen. Det kändes bättre i kroppen och därför bestämde jag mig för att jobba idag.
 
Men fy fan vilken natt.
 
 
För det första somnade jag inte förens efter tolv. Jag gick och la mig med 7.6 i bs och vaknade 04.19 med ett bs på 20.4?! Jag mådde illa, hade huvudvärk och kunde absolut inte somna om.
Det värsta var att min pump larmat under kvällen om att jag bara hade några få enheter kvar i pumpen. Men jag fyllde aldrig på med mer insulin utan räknade ut att jag skulle klara mig på dessa enheter till morgonen efter.
När jag vaknade och hade 20 i bs så var jag ju tvungen att pumpa in insulin, jag tog 3 enheter och insåg att jag inte skulle klara mig med resten av insulinet tills jag skulle gå upp.
Det var bara att kliva ur sängen och ladda om pumpen med nytt insulin. Kämpigt när man inte mår bra!
 
Jag fyllde bara på med insulin och lät samma injektionsställe vara kvar. Jag ville inte byta det utifall det nya stället skulle krångla, i sånt fall skulle jag behöva kliva upp och sticka mig igen.
 
Sen vaknade jag 6.45 med bs på 14.5. Det hade ju nästan inte gått ner någonting?! Jag pumpade in ytterligare insulin och bytte injektionsställe. Jag satte den på höften och det kändes bra.
 
När jag var på jobbet hade jag bs mellan 13-17 fram till klockan ett. Och som jag pumpade in insulin utan att det hände något märkvärdigt! På min lunchrast var jag så slut att jag bara ville åka hem. Men jag provade en sista gång att sätta ett nytt injektionsställe och pumpa in extra insulin. Helt plötsligt sjönk bs ner till 8 den närmsta timmen!
 
Så skönt att det äntligen släppte! Men fy fan vad trött jag var, helt sanslöst. Och på helt fel dag, jag stänger alltid på tisdagar och fick vackert stanna kvar till 17.30 innan jag kunde åka hemåt och vila.
 
Nu käns det bättre med diabetesen, men förkylningen härjar på!
 


Kommentarer
Gisela

Ja herregud så sliten man kan bli av sitt blodsocker.. Men bra kämpat av dig att hålla igång hela dagen iaf! Man är ju inte direkt lättfokuserad vid högt..

Själv fick jag paniklågt igår på stan så benen knappt bar mig till pressbyrån, men lyckades ta mig dit och köpa nåt. Satt som en säck potatis hela vägen hem sen på bussen och bara stirrade rakt fram... Blev helt apatiskt trött av det :(

PUSS!

Svar: Jag kände mig lika apatisk när jag var på jobbet, de sista timmarna tog nästan knäcken på mig. Jag var hemma igår för jag var helt slut, låg högt hela natten och vaknade på 3 kl 6. Sen var det upp i skyarna igen! Idag har jag jobbat, men har endast haft två bs under 10 på hela dagen. Annars har det legat mellan 13-17. Jag hatar min kropp nå fruktansvärt just nu.

Fy vad hemskt, förstår känslan! Vilken tur att du klarade dig till pressbyrån! Det gick bra att hitta det du skulle ha och betala för det? En gång när jag var låg och skulle betala för druvsockret på kiosken så kom jag inte ihåg min pinkod.. Jobbigt värre!

Puss!
Nina

2013-02-07 @ 16:10:13
URL: http://giselasdiabetes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0