Solokvist i helgen

Björn har dragit iväg till Hassela och kommer hem på söndag igen. Nu när jag är ensam passar jag på att unna mig både kebab och chips, en riktigt svullkväll i soffan med andra ord! :) Det enda "diabetesvänliga" jag köpte var pepsi max.. Men jag tror att mitt bs kommer hålla sig ganska bra ändå, för jag pumpar in insulin och försöker anpassa så gott det går.
 
Mitt bs har legat under 10 hela dagen by the way, hur bra?! :) Det är så otroligt skönt att förkylningen i kroppen har dämpat sig, jag reagera äntligen på insulinet igen! Jag har så lätt för att få lågt bs under dagarna nu och jag känner av de låga blodsockerna väldigt väl nu när jag har legat högt så länge.
 
Jag funderar på vad jag ska hitta på imorgon. Antligen åka till Valbo eller Uppsala och shoppa. Eller bara stanna hemma och umgås med familj eller vänner. Bio skulle också vara kul, jag vill bla se nya Wallander.
 
Det bästa med att vara helt själv är att jag har helt fria händer att bestämma vad som ska hända under helgen! :)
Det värsta är nog att sova ensam. Det känns aldrig bra men lite extra nervös pga diabetesen. Men jag kan ha en flaska med saft bredvid sängen utifall jag skulle få lågt bs. Det är så fruktansvärt jobbigt att få kroppen ur sängen och enda in i köket när man vaknar låg, därför känns det bättre att ha laddat upp med saft nära till hands.
 
  I övrigt känns det ganska tryggt eftersom jag kan larma huset.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0