Träning

Jag sprang ju på löpbandet i måndags. Jag låg bra i bs före, under och direkt efter. ca 30 min efter träningen åt jag en macka för att backa upp kroppens bs under natten. Jag låg över 15 hela natten och vaknade med huvudvärk.
 
Under tisdagen hade jag två låga bs under dagen om jag inte minns fel, samt två stora under kvällen innan läggdags som jag skrev i ett tidigare inlägg.
 
Igår följde jag med Anna och tränade här i Månkarbo. Vet inte vad den träningen kallas, vanlig gympa typ? Jag hade bs under 10 före, under och direkt efter passet. Det var en väldigt rolig träning, jag funderar att fortsätta med den. MEN bs var inte helt perfekt.. Jag låg på 18 i bs när jag skulle sova och hade därför en väldigt jobbig känsla i kroppen, vet inte hur den kan beskrivas men ungefär som om jag är väldigt övertrött och det bara kryper i kroppen samtidigt som jag är väldigt arg. Jag tog 1 E insulin (vilket är en väldigt liten dos mot det höga bs) och bs sjönk sakta men säkert under natten. Vid 3 tiden låg jag på 12 och vid 7.30 låg jag på 2?!

Så av 1 E insulin sjönk mitt bs från 18-2 på 8 timmar. Trots att jag sov och inte gjorde av med någon extra energi. Min kropp är fruktansvärt känslig.
 
Inte nog med det. Träningen påverkade hela min dag. Jag har haft 3 låga bs på jobbet. Därför var jag så sjukt trött när jag skulle köra hem så jag höll på att somna flera gånger. Såna tillfällen blir jag riktigt rädd för mig själv och min kropp, ska det verkligen behöva vara så här?
När jag väl kom innanför dörren var inte middagen påbörjad så det var ju bara till att ställa sig vid spisen.
Sen dog jag i soffan ca 45 min innan det var dags att byta om och ge sig iväg till nästa träningspass.
 
Jag skulle ju egentligen inte ha gått med tanke på hur mycket min kropp fått stå ut med under dagen, den klarar inte av fler justeringar och svängningar nu. Men jag åkte iväg och träningen gick så där. Jag hade inte så mycket att ge, kände mig mest trött och seg. Jag gjorde i alla fall så gott jag kunde och det gav säkert lite resultat.
Jag hade bs på 10 när jag började och 7 när vi slutade. Jag provade att ta 2 E direkt när träningen slutade istället för 1 E. Det gjorde susen, jag ligger fortfarande på 7 i bs. Nu har jag ätit och ska strax gå och sova. Jag är lite osäker på hur jag ska göra med insulindosen inatt? Jag har aldrig gått och lagt mig på ett sånt lågt bs som 7 efter en träning nångång. Hur många timmar tar det innan jag ligger på 2 nu då?!
Jag kanske ska sänka den ordenarie dosen med 30% under 8 timmar..? Jag har ingen aning...
Jag behövde i alla fall inte dricka upp all saft på träningen idag så den saftflaskan får stå bredvid sängen i natt.
 
Något som är säkert: Jag kommer vara låg flera gånger under morgondagen om jag känner min kropp rätt.
 
Sov så gott alla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0