Trött och låg

Idag har jag gått runt i en dimma känns det som, jag har varit otroligt trött. Denna trötthet beror på träningarna under veckan som har krävt så mycket av min diabetes och min kropp.
Jag gick och la mig på 7 igår, sänkte basaldosen med 40% under 8 h, jag vaknade på 14.
Jag som var så rädd för att bli låg!
Men men, nu har jag lärt mig något nytt till nästa gång. Jag ska prova att endast sänka basaldosen med 20% under samma antal timmar och se efter hur stor skillnaden blir.
 
Jobbet idag:
Vi var tre vuxna som jobbade och vi hade åtta barn under hela dagen. Jag tog med mig några barn till stora pulkabacken på fm och sen efter lunchen hjälptes vi åt att göra bio! :) Vi poppade popcorn och la  dem i pappstrutar i alla möjliga färger, gjorde kola, blandade saft, gjorde biobiljetter mm.
Sen fick barnen göra pengar och komma och köpa vad de ville ha. Sedan lösa sin biljett och ta en plats i soffan framför en film. Snacka om uppskattat!!
Så här såg det ut :)
 
 
På eftermiddagen gjorde vi färdigt vinterlandskapet, ett projekt jag startade upp med barnen i måndags! Kolla vad duktiga de har varit! Vi har gjort hela backen tillsammans. Vi började med en träskiva. På den ställde vi kartonger på högkant och fäste hönsnät på och formade dem till två kullar. Sedan rev vi massor av tidiningspapper och blandade tapetklister. Sen var det bara till att limma på pappret över alltihop i ett ganska tjockt lager. Dagen efter limmade vi på ett lager till och målade den vit. Dagen efter det målade vi vitt en gång till så inget tidningspapper skulle lysa igenom.
Sen har barnen varit flitiga och gjort massa gubbar med skidor och snowboards, snögubbar, skotrar, häst med vagn, våffelstuga, lift, slalombacke mm. mm.

Alla detaljer kommer inte riktigt med på bild, men de har verkligen lagt ner mycket energi på dessa gubbar vill jag lova ;)
 
 
 
 
 
Jag fortsatte att vara väldigt trött när jag kom hem så jag somnade en stund på soffan. Sen vaknade jag till och har pratat i telefon med flera personer. Jag var fortfarande väldigt trött efter samtalen och orkade verkligen inte ta mig upp. Jag trodde bara att jag behövde vila eller sova lite till, men hur jag än försökte sova så gick det inte.
Tills jag kom på varför.
Jag hade lågt bs.
2.7!
 
Att jag inte fattade det innan, att min trötthet berodde på lågt bs! Jag kan inte somna om jag ligger lågt eller om bs är på väg neråt. Kroppens försvarsmekanism? För somnar jag låg så hamnar jag säkerligen i koma.
 


Kommentarer
Gisela

Vilka roliga projekt ni gör! :) Vill också gå på din skola! ;)

2013-02-23 @ 10:11:06
URL: http://Giselasdiabetes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0