Bra träning!

Jag har haft svängigt bs idag. Jag tog för mycket insulin till frukosten och var låg redan första lektionen. Sen glömde jag ta insulinet i matsalen vid lunch, tog det ca 15 min efter jag hade ätit. Inte så bra när det var pannkaka med sylt och mjölk.. Dock höjdes inte bs mer än till 13, jag hade räknat med närmare 20...
Men trött det var jag kan jag lova! Gick och gäspade som en tok när fritidspasset började. Men det blev en väldigt bra em ändå trots allt! :) Snälla och glada barn gör susen!
 
Jag var otroligt trött när jag skulle åka hem, det berodde ju på att bs legat runt 13 de sista 4 timmarna på jobbet. Det tär så otroligt på kroppen och energin!
Så när jag kom hem dök jag ner i soffan och somnade. Björn var så snäll och lagade mat till mig så den var färdig till 18 tiden, perfekt tid att äta innan träningen! Jag tänkte på hur bs var förra veckan och gjorde minimala justeringar. Jag kollade aldrig bs innan maten, jag var nyvaken och fick en tallrik serverad i knät. Jag chansade och tog 1 E istället för 1,5 E som förra veckan.
Detta är resultatet!
 
    
Mitt bs ca 1 h efter maten. Jag           Trots bara 1 E till middagen som innehöll
stängde av pumpen ca 18.45 och        en del kolhydrater i både knäckebröd, mjölk
var utan den enda till 21.00.                och pasta + en avstängd pump så sjönk mitt bs
                                                        till träningspassets början. Jag drack saft redan här.
    
Efter både uppvärmning och några      Bs sjönk som vanligt, jag drack saft...
låtar till brädan. Jag fyllde på med      Vi lämnade brädan och körde armar och
saft..                                               mage. Orkade mer än vanligt!
 
   
Efter armar och mage och saft            Inför sista låtarna med tempo, jag tog
kom jag igen! På väg uppåt och jag     i och kände mig stark i kroppen!
tog i ännu mer och fyllde på med lite
saft för säkerhetsskull!
Vi stannade kvar en stund och pratade efter träningen,
jag blev sen att koppla i pumpen och ta 1 E.
Därför hade jag lite högt bs när jag kom hem.
Men ingen fara!
 
Den här träningen gick sjukt bra! Jag är jättenöjd med blodsockret och insatsen! Jag var inte yr, skakig eller "bs-trött" en enda gång. Fan vad bra det känns dessa gånger! Jag lyckades få till ett sånt här bra pass förra terminen. Detta var första men förhoppningsvis inte det sista den här våren!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0