Jag skulle inte ha tagit insulinet..

I torsdagskväll efter träningen och bloggandet låg jag på 16 i bs. Jag kom på att jag inte hade ätit något när jag skulle gå och lägga mig så jag tog en knäckemacka och pumpade in 1 E. När jag la mig en kvart senare tänkte jag att det var lika bra att pumpa in 0.5 E till eftersom den första enheten bara skulle räcka till kolhydraterna i mackan, och inte ta ner bs något. Sagt och gjort, jag pumpade in lite extra och somnade.
 
Sen vaknade jag i ren panik av detta! Jag svettades, skakade och hjärtat slog i 190. Hatar det.
 
 
Som tur var hade jag saftflaskan sedan träningen bredvid sängen, det var ca 1 dl kvar där i. Jag drack upp det och stängde av pumpen en timme. Somnade efter om efter ett tag och vaknade kl 6 på 9 i bs.
Gissa om jag var trött när jag skulle kliva upp. Kroppen blir helt utpumpad efter låga värden.
 
Det jag ska komma ihåg till nästa träningspass är att inte ta något insulin till det jag äter på kvällen, oavsett om jag ligger högt. Kroppen fixar det ändå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0