Olika längder

Ikväll kör vi på grått rakt igenom! :)
 
 
Det finns olika längder på slangarna till pumpen: 30 cm, 60 cm och 110 cm.
Jag hade alltid de längsta slangarna förrut och då var det med grå clips. Men jag tyckte att 110 cm var lite långt, det var mycket slang att försöka peta ner i fickan och den stod ofta ut och fastnade överallt. Däremot var det bra när man höll på att byta om eller liknande, då kunde man ha pumpen ikopplad och liggandes på sängen medans man tog på sig kläder. Den var också bra när man sov, jag kunde vrida och vända på mig och pumpen kunde ligga en bit bort utan att slangen blev för kort.
 
Men efter ett tag slutade jag beställa hem dem och tog endast 60 cm, den med rosa clips.
Den är lite lättare att inte ha så lång slang när man ska ha pumpen i fickan, det är inte så mycket slang till övers som hänger ut. Dock händer det att slangen står ut och jag fastnar med den i handtagen till köksskåpen mm. Jag har svårt att ha pumpen ikopplad vid klädbyte så jag måste koppla bort den. Nu när jag börjar ha injektionssettet på höften kan slangen ibland bli för kort när man ska gå på toaletten. Den räcker inte från fickan till höften ibland, spec om man har pumen löst innanför leggings. Det är irriterande :P
Sen kan det vara svårt när jag sover. Jag vaknar ibland av att Björn ligger på min pump och att slangen har blivit helt spänd och att den håller på att slita bort injektionsslangen från kroppen. Sen när jag sover på sidan får jag ibland tänka till om jag bör ha pumpen framför eller bakom mig för att slangen inte ska spännas.
 
30 cm slangen har jag provat en gång och aldrig mer, fy vad den var kort! De gick inte att ha så de har jag aldrig beställt hem :)
 
När jag fick hem nya pumpen så var det ett startkitt med. Det innehöll en slang, en nål, ett batteri, extra lock mm. Jag såg det gråa clipset och trodde direkt att det var 110 cm slangen. Men när jag öppnade den och höll fram den var den 60 cm! Visste inte att de fanns i grått??
Jag funderar på om jag ska beställa hem sådana om det går istället för dem med rosa clips eftersom jag har en grön pump nu :)
 
Undrar förresten om jag ska prova några 110 cm slangar igen. Inser vissa fördelar som jag saknat nu när jag har skritiv ner dem. Tror jag har några liggandes i diabeteslådan!
 
Färgen har betydelse! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0