Rensning

Som diabetiker måste man ha en ganska stor förvaringsplats till alla mediciner, tillbehör till pump, sprutor och blodsockermätare mm.
Jag har en låda i byrån som jag proppar ner allt i, det har en tendens att bli väldigt stökigt och jag har svårt att hitta grejer. Sen är det svårt att upptäcka i tid när något börjar ta slut!
Jag hade inte packat upp alla saker som jag hämtade ut från apoteket sist heller, så den papperskassen med grejer stod bredvid på golvet. Lagomt irriterande med denna röra!
Idag tog jag tag i det och körde en rensning.
 
Suddig förebild:
 
Efter:
 
Upptäckte att jag bara har fyra burkar kvar med teststickor till bsmätaren.
Måste alltså till apoteket denna eller nästa vecka.
Det som är bra är att man kan ringa till apoteket och be dem beställa hem grejerna så slipper man åka dit för att beställa och sen en gång till för att hämta ut.
Skönt! :)
 
Imorgon startar en ny arbetsvecka. Det känns både bra och dåligt. Vet att jag kommer få jobba lite extra och det känns jobbigt nu när jag är inne i en period med diabetesen då jag inte mår så bra.
Det svänger väldigt mycket upp och ner, men det är bara att rida ut stormen och ta dagarna som de kommer.
Trött, det kommer jag garanterat att vara..
Det som ändå känns kul är att jag kommer få ha femman i många lektioner under veckan! Det är rätt kul att få leda klassen och verkligen prova på läraryrket. Jag jobbar vanligtvis i femman, som extra stöd till en elev men också som extra stöd till hela klassen. Jag känner alla elever bra, så nervös är jag inte. Jag brukar hoppa in ganska ofta och ta klassen och även andra klasser när det behövs, det är kul  och det brukar gå väldigt bra :)
 
Hoppas att min nya pump dyker upp i veckan, helst imorgon!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0